Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fejler jeg virkelig noget?

Hej.
Mine venner, veninder, forældre, søster, lærer og andre er begyndt at kommentere mine spisevaner og mit vægttab. Normalt vejede jeg mellem 54-53, jeg syntes det var lidt for meget for en pige på 14 som kun var 159 cm høj. Jeg har længe ikke spist så ordenligt som jeg burde. Men da jeg besluttede at tabe mig (50 kilo) begyndte jeg at droppe morgenmaden, middagsmaden og gerne aftensmaden, spiser meget sjældent usunde sager. Selv frugt prøver jeg at holde mig fra på grund af frugtsukkeret. Jeg blev bedre og bedre, men blev stadig ramt af ædeflip..
Da jeg nåede 50, syntes jeg stadig jeg så en smule for tyk ud, så ville prøve at komme ned på 44-45. Hele juletiden holdte jeg mig fra søde sager, så godt som jeg kunne og efter nytår havde jeg nået mit mål.
Det begyndt at gå ned af bakke derfra. Folk begyndte at kommentere mig og det gav selvtillid. Jeg fik nogle flip hvor jeg troede jeg kunne droppe slankekuren og leve videre normalt. Kan nu se at jeg ikke kan, jeg rammes af ædeflip hele tiden nu. Tager hele tiden afføringspiller fordi de får mig til at føle at jeg ikke tager lige så meget på og er ligeså tyk. Jeg har besluttet at komme ned på 40 kilo, da jeg er normalvægtig og stadig ikke ser godt ud i stramt tøj. Problemet er bare at jeg ikke har haft samme kontrol over mig selv efter alle har talt til mig som om jeg har anoreksi og min menstrution er forsvundet. Har ofte ædeflip og hopper mellem 43-44 kilo, så er ikke undervægtig og kan ikke have anoreksi, kan jeg?

- Burde jeg fortælle min mor at min menstrution er forsvundet og få undersøgt mig for spiseforstyrrelser? Tror i det er nødvendigt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    ja det er nødvendigt at søge hjælp ---og mor vil være den nærmeste at gå til i første omgang ---så i sammen kan hjælpes om dit problem
  • Indstillinger
    Det er meget nødvendigt, ja, at du fortæller din mor det.

    Du har en spiseforstyrrelse, og du skal i behandling, så du kan få det godt både fysisk og psykisk.

    Tag snakken med din mor allerede i dag.

    K.h.
  • Indstillinger
    hejsa hvor Læng tid kan et ædeflip vare og hvordan slipper man af med det uden piler :-D mvh jeanny27
  • Indstillinger
    Til skræk og advarsel kan jeg fortælle dig, at hvis du ikke får styr på din kost, så risikere du, at din menses aldrig kommer tilbage, og du vil for evigt have afskåret dig fra at få børn. Derudover vil du, nu her hvor det begynder at blive koldt udenfor, begynde at få hår overhele kroppen og især i ansigtet - og det forsvinder ikke igen! Så du vil for evigt være dækket af finde dun, og hvis du er mørkhåret, så vil den være sort!
    I sidste ende kan man så også dø af en spiseforstyrrelse som din eller invalid for livstid, og er det det , du vil? Vil du for evigt være dummere og mindre begavet, end du naturligt er, fordi din hjerne ikke får energi nok til at udvikle sig?
    Alle den her slags overvejelser bør du veje op mod at snakke med din mor og få noget professionel hjælp. Det er nemlig ikke fedt at være tynd, dum og behåret, selv om nogle piger synes det. Det er derimod sygt i hovedet, og der er en grund til, at spiseforstyrrelser høre ind under det psykiatriske system.
    Så skynd dig at få snakket med din mor.
  • Indstillinger
    jeg har ikke bukdemi men jeg vil bare forhøre mig om det det er nemlig også derfor jeg holder mig til mad 3 gange om dagen og helst prøver og holde det der men der har her for noget tid siden været at jeg fik det dårligt da jeg prøvet og øve mig i og spise mere end 3 gange om dagen og det med jeg fik det dårligt mente jeg med at jeg kort tid efter var sulten igen derfor ville jeg høre om hvad der skete hvis jeg begyndte og spise 6 gange om dagen altså om jeg mon vil blive ved med og få ædeflip :-D mvh jeanny27 :-D
Log in eller Registrér for at kommentere.