Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Svedproblemer i lysken/underlivet

Redigeret 25 januar, 2012, 12:00 i Åben debat om hud og hår
Hej

Jeg håber virkelig jeg kan finde nogle gode råd herinde, da mit problem ikke er udbredt så meget på nettet. Jeg har i den seneste tid døjet meget med svedproblemer i lysken og underlivet. Lige så snart jeg er ude af badet, så går der ikke mere end 5 min så lugter jeg af sved ved siden af skamlæberne. Og jeg vasker mig i neutral sæbe og har prøvet utallige af kure til underlivet, men nu har jeg opdaget at det simpelthen er sved jeg lugter af. Min kæreste har nævnt det for mig flere gange, og det påvirker vores samliv meget, da jeg føler at jeg lugter af sved hele tiden. Er der nogen der kender til samme problem og ved hvad jeg skal gøre?

Stort tak fra Kvinde på 30:)

Kommentarer

• Prøv at undlade at bruge sæbe og kun rent vand. brus med evt lidt varmer vand end normalt og brug en vaskeklud.

Jeg er stoppet med at bruge sæbe, og jeg lugter ALDRIG under armene mere, som før, da jeg brugte sæbe.

Man skal ikke bruge sæbe i underlivet fik jeg engang at vide, af en gynækolog. Det er ikke meningen.

Prøv mit råd og virker det ikke, så få en henvisning til en hudlæge, det er sikkert noget som kan afhjælpes.
Log in eller Registrér for at kommentere.