Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Røde pletter på penishovedet

Redigeret 21 januar, 2012, 11:12 i Mandlige sexproblemer
Hej kloge mennesker.
Jeg har for over en uge siden haft samleje med forskellige kvinder i forbindelse med en ferie. Jeg dyrkede sex med kondom på, der var dog nogle gange, hvor jeg ikke brugte, da jeg fik oralsex.
Den sidste gang gik det voldsomt for sig, og det endte, med at min forhud blev hævet i 2-3 dage, før hævelsen lagde sig igen. Jeg har opdagede i sidste uge, at jeg har fået røde pletter på mit penishoved. De er røde, små(1-3 millimeter) og runde.
Hvad kan det være? Kan jeg fortsat dyrke sex, eller skal jeg behandles eller holde en pause?
Jeg befinder mig i udlandet, og min situation tillader mig ikke at gå til lægen. Så et hjælpende og oplysende svar vil jeg sætte stor pris på.
Mange tak på forhånd.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er da muligt, at den hårde medfart har givet lidt problemer, så en pause er vel en meget god ide.

    Dog - kan man altså sagtens pådrage sig noget kønsoverført ved oralsex, og da du befinder dig i et land, hvor du ikke kan komme til læge, må det eventuelt betyde, at det kan dine partnere så muligvis heller ikke - hvorfor kønssygdomme så kan florere, især når det også er et sted, hvor der øjensynligt virkelig er gang i den.

    At du overhovedet tør have ubeskyttet oralsex er vel din egen sag, men kunne du i det mindste ikke tænke på dine partnere, du derved eventuelt kan komme til at smitte videre, hvis du altså har fået en kønssygdom?

    Så - kondom - ved alle former for sex.
  • Indstillinger
    Mine sexpartnere var alle sammen udlændinge; altså henholdsvis fra Amerika og Italien. Og da det var på en ferie, tror jeg, at de de har haft rig mulighed for at gå til lægen i deres hjemland.
    Har du nogen idé om, hvad de røde pletter kan være?
    Jeg har selv søgt på det, og det der er flere muligheder: svamp, herpes eller condylomer, og så kan det også være(hvilket jeg håber) talgkirtler, der danner pletterne, som er ufarligt.

    Har I en idé om hvad det kan være? Og i såfald, hvad kan jeg gøre?
  • Indstillinger
    Det kan jo være hvad som helst - og så længe du ikke kan/vil komme til læge, så bør du begrænse skaden, og bruge kondom ved alle former for sex.

    Det er ganske enkelt fuldstændigt uansvarligt at dyrke ubeskyttet sex - også oralsex - med folk, man ikke aner, hvor har været før. Det er fint nok, at du har behov for at "prøve alle hylder" og så endda på en gang, men prøv lige at bruge det hoved, der sidder øverst på halsen også.

    Det må godt være en meget speciel "situation" du befinder dig i, når du ikke kan kontakte en læge, der i øvrigt har tavshedspligt. Lad os håbe, du ikke kommer til skade, eller får en akut livstruende sygdom, der kræver lægehjælp.
  • Indstillinger
    Jeg kan godt anspore, at du ikke tror på mig og min "situation". Det er sådan, at jeg studerer på et langvarigt kursus. Da det ikke er acceptabelt at dyrke sex her, vil det muligvis få konsekvenser for mit studie, hvis jeg opsøger læge. Det er derfor, jeg prøver at få svar på andre måder.

    Jeg forstår ikke, hvorfor du svarer på dette indlæg. Du giver ikke noget svar, tværtimod. Det er klart at se, at du er helt uvidende om mit problem. Det eneste du egentligt bidrager med, er, at du får mig til at blive endnu mere bekymret. Du skriver til mig i en ubehagelig tone, som også kan vække undren. Det er mit eget problem. Jeg skriver for at få svar på mit problem og ikke for at få din holdning, til hvad jeg har gjort, og om du synes det er rigtigt eller forkert.

    Jeg håber, at de næste indlæg kan komme med faglig hjælp.
    På forhånd tak
  • Indstillinger
    Jeg beklager, at du ser sådan på det. Det her et debatforum, hvor man udtrykker meninger og holdninger til et givent problem.

    Ingen kan vel svare på, hvad du fejler. Mit gæt er da, at det kan være den hårde medfart, der har givet dette udslæt, men det kan altså også være noget kønsoverført af en eller anden slags. Det kan kun en læge svare på.

    Læger verden over har tavshedspligt, så derfor burde du kunne gå til læge - også uden det bliver offentliggjort, hvad du har været der for. Men - bortset fra det, så behøver du jo ikke fortælle lægen, at du har dyrket endog meget heftig sex med en række kvinder. Du kan ganske enkelt komme med bekymringen over, at du har disse pletter, som jo altså kan stamme fra f.eks. noget svamp, som man altså godt kan få uden at have dyrket sex.

    Og - så findes der også sexsygdomme, som i nogle tilfælde først bryder ud efter en tid, så en forklaring, at du kan have haft det med hjemmefra, kan vel så bruges i et nødstilfælde. Der er i hvert fald ingen undskyldning for ikke at gå til læge - og da slet ikke, når du udtrykker, at du har tænkt dig at fortsætte dit aktive sexliv- også selv om du nu fortæller, at det kan have fatale konsekvenser for dig, hvis det bliver opdaget, men det er- som du selv skriver - dit eget problem. Jeg fik faktisk indtrykket af, at du befandt dig ude i den totale ødemark, og derfor ikke kunne komme til læge.

    Men ja - jeg skælder lidt ud over, at nogen kan være så tåbelig, at dyrke ubeskyttet oralsex med personer, man ikke aner, hvor har været før, og noget sådant burde du have hørt om, inden du tog hjemmefra; du er en af dem, der med sådanne handlinger er med til at udbrede sådanne sygdomme. Noget sådant finder jeg egentlig ikke, fortjener at blive pakket ind i vat.

    Jeg har ikke udtrykt, om jeg finder det rigtigt eller forkert - det må du så sandelig selv klare. Det har jeg i øvrigt absolut ingen holdning til, bortset fra, at man altid bør tænke sig om.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar. Jeg vil opsøge læge imorgen.
Log in eller Registrér for at kommentere.