Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tandlægepriser

Hej

Jeg har fået lavet en plastfylding molar 1 flade, plastfyldning molar 4 flader + 1 lokalbedøvelse. Jeg har betalt knap 600 kr. ved 1. besøg, hvor det blev konstateret, hvad der skulle laves. Min regning blev, for ovenstående behandling, 2.359,- (udover de knap 600 kr. jeg betalte ved 1. besøg) Jeg sidder virkelig med følelsen af at det er liiige rigelig meget. Er der nogen der ved noget om det ?

Mvh Helle0

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej Helle,

    jeg har for et års tid siden fået samme behandling og kom af med det samme ca. - havde også følelsen af lovlig høj pris. Og har ikke været til tandlæge siden,
    efter denne plastfyldning ovenpå rodbehandling, engang imellem kommer der desværre tandsmerte efter behandlingen. Sådan er det når man er over 60 år,
    og ellers har passet godt på sine perle-tænder.
    mvh
    Anne
  • Indstillinger
    Nu kan jeg se, at Helle har skrevet helt tilbage i januar måned, men - min tandlæge giver altid et skriftligt overslag inden en hver behandling. Så kan jeg tænke over det og forholde mig til det.

    Faktisk kan man godt bede sin tandlæge om noget sådant, så chokket ikke først kommer bagefter, så kan man selv vælge, om man vil undersøge priserne et andet sted.

    Før havde jeg også en tandlæge, der uden videre valgte den dyrest mulige behandling, og i øvrigt var totalt ligeglad med om det nu i grunden også var nødvendigt - eller i øvrigt den bedste behandling. Han så kun en stor regning som et godt resultat.

    Og jo - jeg skiftede tandlæge. Det kan man jo heldigvis bare gøre.
  • Indstillinger
    Jeg tænker sådan om at gå til tandlægen, at man er kunde, ligesom så mange andre steder. Man skal ikke være bleg for at ringe til forskellige tandlæger, for at høre hvad de ville tage for noget tilsvarende. Det ville man jo også gøre hvis man skulle købe et nyt fjernsyn. Det er ikke altid, at man så kan finde noget billigere - men i det mindste sidder man ikke tilbage med den ubehagelige fornemmelse af måske at være blevet snydt.

    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.