Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Så er det ved at være slut med Ocynorm og Oxycontin

Redigeret 21 oktober, 2013, 10:50 i Kroniske smerter
Hvis Lægemiddelstyrelsen får gennemført deres forslag, så indsnævres antallet af stærkt smertestillende præperater, hvor der gives tilskud til, til en god håndfuld: Morfin, Metadon, Tramadol, Kodein.

Alle andre bliver for egen regning. Oxycontin 20mg 100tabl koster idag 1.049 og jeg gad godt vide, hvor mange der har økonomi til betale forbruget af det over 1 år.

Så der er lagt op til at alle Smertepatienter - også dem på plastre med Buprenorphin og Fetanyl - skal over på Contalgin.... Det bliver noget af en process

http://laegemiddelstyrelsen.dk/~/media/ ... FCDE5.ashx

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har sikkert skiftet præperat for længe siden, da det er længe siden du har skrevet dette... Men jeg ønsker for dig at du er kommet af med Oxycontin og Oxynorm - det er de mest forfærdelige tabletter der nogen sinde er opfundet.
    Og jeg ved hvad jeg taler om, det tog mig 2 år at komme ud af det misbrug det bliver og hvis du ser alle de amerikanske action serier, så er det altid dem de taler om når de skal have fat i noget stærk og det som de skyder hinanden for - så man skal nok ikke være alt for grøn for at forstå at de er noget lort, jeg håber virkelig er kommet af med det, men hvis du har brug for hjælp så skriv til mig.. med venlig hilsen Jeanette
  • Indstillinger
    Kære Jeanette.

    Du skriver at man godt kan skrive til dig. Det drejer sig om at stoppe med oxicontin (oxicodone) Jeg har fået dem godt og vel i 3 år. Har forsøgt, og syntes det er ganske forfærdeligt, rent ud sagt, fortryder bitterligt at jeg begyndte, det var efter en faldulykke, er der noget man kan gøre så abstinenserne ikke er SÅ forfærdelige
    du er velkommen til at skrive til min email som er jangh@privat.dk

    De venligste hilsner

    Jan.
Log in eller Registrér for at kommentere.