Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

suppekur

Redigeret 5 december, 2012, 04:33 i Sund kost
Hej, jeg har hørt meget om den såkaldte fedtforbrændingskur/suppekur. Men jeg er i tvivl om den er skadelig for mit helbred.

Er der nogle bivirkninger forbundet ved den og er det sundt at tabe sig op til 8 kg på en uge?

Er der noget forskning på området?

Hvor meget skal man veje for meget, for det er den sundeste løsning?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Franku

    Jeg kender ikke noget til den kur, du nævner.

    Men efter hvad man hører, er det ikke nogen god ide at gå på slankekur. Et hurtigt vægttab – og især af den størrelsesorden du fortæller om – vil ifølge erfarne folk blive efterfulgt af en lige så hurtig vægtstigning, sådan at man bagefter er lige så dårligt stillet, som før man begyndte på kur.

    Jeg har kendt mennesker, som hele livet har kæmpet denne forgæves kamp med vægten, ved hele tiden at gå på kur og opgive den igen, fordi den var for hård.

    Men jeg kender også mennesker, som stille og roligt har fået deres vægt ned, så de har fået en normal vægt, der holder.

    Jeg vil mene, at du skal stræbe efter et vægttab på ca. et kilo om måneden. Så har du en større chance for, at du derefter kan holde vægten.

    Held og lykke med det

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    der er fantastisk mange kure --som ser spændende ud ---men når man holder op --stiger vægten igen---nej det er jeg holdt op med for flere år siden ---
    man skal om lægge sine kost vaner ---lære noget om kalorier --og hvor mange man må få dagligt ---
    alting bliver e vane --men det tager lidt tid at sætte sig ind i ----det jeg ser meget på fedt og sukker ---
    jeg tager aldrig fedt stof på brødet --og det giver meget ---og jeg kan slet ikke lide det mere ----

    kød---pålæg ---ost ---er altid fedt fattigt ---min største last er ----SØDE SAGER ---så der kæmper jeg en del ---
    hen ad åre har jeg tabt 19 kg
    men her i vinter ens tid --har jeg trøstet mig lidt for meget ---små kager til kaffen ---selv om jeg ikke tager de farlige
    gavner det jo ikke hvis jeg spiser for mange ---

    hvis man hører til dem som er arveligt belastede ---skal man kæmpe lidt altid
  • Indstillinger
    Jeg har selv været på suppekur, og jeg tabte 10 kilo på 4 uger. Selvom den var lidt hård, så virker den altså. Grunden er nok også at supper slet ikke er energiholdige, eller i hvert fald ikke meget :D Personligt så fulgte jeg guides

    Håber du kan bruge det til noget :)
  • Indstillinger
    Inden du overvejer en suppekur, synes jeg lige du skal læse hvorfor hurtig vægttab ikke er en god ide.
Log in eller Registrér for at kommentere.