Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg bløder mens jeg er på p-piller!

Redigeret 21 januar, 2012, 04:49 i PMS og menstruation
Jeg er en kvinde på 23år, som har fået p-piller siden jeg var 14år!
Nu er det kommet så vidt at jeg bløder mens jeg er på pillen.
Jeg spurgte for et par år siden min læge om det var muligt at jeg kunne tage 2 blisterpakker i træk (uden pause) da jeg skulle på ferie og ikke ønskede de voldsomme smerter som min menstruation medføre. Hun sagde det var bestemt iorden, bare det ikke skete for ofte og jeg derefter holdte 7dages pause!

Da jeg tod og skulle være brudepige til et bryllup sidste weekend og det faldt sammen med min menstruation valgte jeg at springe min pause over..
Nu bløder jeg så og har gjort det siden dagen efter jeg startede på 2. blisterpakke. Har også mine smerter!

Nå men altså jeg har prøvet at kontakte min læge og jeg har fået en tid... OM FEM UGER!!

Nogen der har været ude for ligende og evt. har nogle råd til hvad jeg kan gøre el. nogle ideer om hvad det kan være ?
Skal lige siges jeg har prøvet at springe pauser over før, men ALDRIG oplevet blødninger i mens...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har fået din menstraution som du plejer den 2. pakke har åbenbart ikke virket på dig denne gang, så jeg synes at du skal holde pause fra p-piller og når din mens er slut kan du starte på en ny pakke igen.
  • Indstillinger
    Du har taget p-piller i 8-9 år - og næsten fra det tidspunkt, hvor du begyndte at menstruere vel sagtens. I hvert fald kan din krop ikke have haft ret megen tid til at vænne sig til cyklus, ægløsning og menstruation, før du begyndte at medicinere mod netop disse ting.

    Mon ikke det er på høje tid, at din krop får den fornødne ro uden at være medicinsk styret af hormoner?

    Jeg vil bestemt foreslå dig at give din krop en tiltrængt pause fra den medicinering. At du bløder sådan er for mig at se et tydeligt tegn fra din krop, om at den i den grad er blevet mættet.

    Jeg foreslår, at du lægger de p-piller væk i i hvert fald et års tid, så kroppen kan finde sig selv.

    Du skal naturligvis så finde en anden prævention - og selvfølgelig en, der ikke indeholder hormoner, men det kan man altså også sagtens.

    Hvis du har voldsomme smerter ved menstruation - eller rettere ved den kunstige blødning, som p-pillerne fremkalder - vil jeg foreslå dig at få en henvisning til en fysioterapeut, der kan lære dig nogle gode afspændingsøvelser.
Log in eller Registrér for at kommentere.