Hjem Tænder og mund Åben debat om tænder og mund

Bakterier på tandbørsten - Tandkødssygdomme?

I sammenhæng med innovations faget på Handelsgymnasiet, har mig og mine grupperkammerater opfundet et produkt, som skal sterilisere tandbørster, jeg vil ikke komme nærmere ind på hvordan for at holde ideén lidt for os selv, men vil forsikre om at vi har en idé som vil sterilisere tandbørsten.

Her kommer mine spørgsmål:

- Vores opfattelse er den, at selvom i skriver at mund sygdomme, som oftest er en konsekvens af dårlig tandbørstning og dermed bakterier i madrester mm. Er det helt forkert at, antage at netop bakterie rensning af tandbørster også kan gøre sig gældende i netop den sammenhæng?

(Vi har bl.a. set følgende artikel, som vi syntes bakker op om vores påstand: http://www.bt.dk/nyheder/pas-paa-tandbo ... riefaelder)

- Også i sammenhæng med artiklen og det forrige svar, vil vores produkt være en erstatning for tandkrus, og vi vil altså samtidig opfylde kravet i artiklen "Drop de fælles tandkrus" det vil altså også være mere praktisk for forbrugeren.



Håber i vil tage jer tid til at svare os, og at sætte jer lidt ind i det så vi ikke får misvisende feedback

På forhånd tak :-)

Kommentarer

  • Jeg er åbenbart ikke den eneste, der ikke helt har forstået, hvad det er der spørges om - siden der endnu ikke er kommet noget bud her i debatten.

    Der henvises i spørgsmålet til citat "...at selvom i skriver at mund sygdomme...". Hvem er "i"?

    Jeg vil dog prøve at komme med et bud. Jeg tror da gerne, at tandbørsten er fyldt med bakterier, men det er der jo alle steder, der ikke er totalt steriliserede, og jeg vil påstå, at det ikke er der, problemet med dårlige tænder befinder sig. I øvrigt skolder jeg min tandbørste ind i mellem, påstår at jeg derved holder en rimelig ren tandbørste, der naturligvis også udskiftes med jævne mellemrum, når den begynder at "stritte" - og de problemer jeg har med mine tænder, vil jeg vove at påstå intet har at gøre med, om min tandbørste nu er totalt bakteriefri.

    Dog - vil jeg gerne tro, at en anordning, der kan gøre en tandbørste total bakteriefri før hver tandbørstning garanteret vil være en god forretning, da befolkningen efterhånden er totalt hysterisk med den slags - men nødvendig? Det tror jeg ikke.

    Men held og lykke med jeres projekt - jeg tror, I kan tjene godt på det, og vil givet møde stor opbakning.

    Iværksættere - en god ide - en god forretning, bør da altid bakkes op. Og nej- jeg er IKKE ironisk, jeg mener det. Alle tiltag, der kan skabe arbejdspladser og penge til landet skal bakkes op.
  • Min generation "spiste jord" og lod hunden slikke, både i ansigt og på sår. Det var især godt ved betændelse, så rensede hunden det.
    Toilettet var et lokum i baghaven, der blev ikke vasket hænder og vi overlevede. Syv pund skidt om året skulle vi da have, sagde man.

    Men ganske rigtigt, man er i dag så bakterieforskrækket. Måske er der kommet flere bakterier til, måske blander man sig med mange flere mennesker. Jeg skal ikke kunne sige, hvad der er rigtigt eller forkert.

    Så det skal sikkert nok blive en god forretning. Man er vel hjernevasket og blevet nervøs for bakterier.
    Bare vi ikke ender med at sidde i hvert vores lille sterile rum af frygt for bakterier.
    Man kan aldrig vide. Min svigermor bliver snart 100 år og er blevet meget nervøs for bakterier. Så vi skal nok hoppe med på vognen.
Log in eller Registrér for at kommentere.