Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min far har endetarmskræft med spredning til leveren.

Redigeret 17 januar, 2012, 11:55 i Åben debat om kræft
Hej med jer.
Den 8. december 2011 fik min far på 49 år konstateret kræft i endetarmen, som har spredt sig til leveren. Nu er han kommet i kemoterapi og pt ligger han på sygehuset fordi han har fået feber pga. en mulig infektion og han skal have væske og blod. Vores kontakt har ikke altid været så god, men jeg er stadig super bange for at miste ham og tænker næsten hele tiden på det. Jeg er bange for at han ikke har længe igen.
Er der nogle, som har erfaringer med dette? Og er der nogle, som ved hvor man kan finde nogle informationer (udover ved Kræftens Bekæmpelse)?

Mvh. Louise.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Så længe din far ikke er det man kalder terminalpatient, altså uhelbredelig syg, så er der håb.
    Det kan være slemt at se på, her tænker jeg ikke specielt på endetarmskræft, mere generelt alle former for kræft.
    Det er hårdt at få kemo, og din far kan komme til at se ud, så ingen tror han overlever.
    Jeg har haft flere kræftsyge i min familie, så jeg ved, at man kommer til at opleve lidt af hvert.
    Men miraklernes tid er ikke forbi.
    Din fars kræft har spredt sig, det er alvorligt. Men igen, så længe han ikke er erklæret uhelbredeligt syg, så er der håb.
    Kemo bruges også som helbredende behandling.
    Jeg ved ikke hvor du kan søge oplysninger udover kræftens bekæmpelse.
    Du kan spørge dine forældrer hvordan status er. Din mor er, hvis dine forældrer lever sammen, den der får viden og besked, det er hende der er den der gives besked til o.s.v.
Log in eller Registrér for at kommentere.