Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad er der galt?

Redigeret 16 januar, 2012, 17:29 i Skizofreni
Hej jeg er en dreng på 14. Jeg har her på det seneste følt at alting var lidt.. mærkeligt. Jeg kiggede mig lidt rundt på nettet, og fandt ud af at jeg havde noget der lignede skizofreni. Jeg har følgene symptomer:

-Jeg har nogle gange en tørhed i pludselig tørhed i munden.
-Jeg kan høre ting som ikke er der, ofte fodskridt eller en klikken.
-Jeg kan nogle gange lugte eller smage ting.
-I perioder har jeg troet at folk kunne læse mine tanker, og at jeg kunne ting som virkede ret .. urealistisk. Jeg troede også at folk talte om mig, hver gang der var en der grinede eller lign.
-Jeg falder tit ind i mig selv, og så slår jeg alting fra, og hører slet ikke hvad andre siger og opfatter intet omkring mig.
-Jeg føler mig ofte "tom" og/eller ligeglad. Når jeg ikke føler mig tom, har jeg underlige humørsvingninger.
-Jeg får tit kuldegysninger.
-Jeg er ofte træt, rigtig træt nærmest drænet.
-Jeg har nogle gange tanke-ekko
-Jeg har de mærkeligste sove vaner
-Jeg er meget indelukket og har ingen nære venner (har nærmest altid været sådan).
-Jeg har ofte en kløen over hele kroppen eller specielle steder som i hele ansigtet
-Mit hjerte
-Nogle gange hører jeg stemmer som opfordrer mig til at være selvdestruktiv (har dog ikke fulgt deres "råd" og det er ikke så ofte).


Jeg håber på at i kan hjælpe mig med at finde svar. Jeg har fået diagnosticeret depression, så det kunne måske have noget med det at gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Det er ikke din depession der giver dig disse symtomer, men du skal straks kontakte din læge i denne uge, det kan være noget psykose du får i perioder sammen med din depression, men du kan også være ved at udvikle skitzofreni, Du er stadig så ung, så derfor, har lægerne nok haft svært ved at se om du havde andre diagnoser, som skitzofreni da de først ses senere i ungdoms livet, men kan godt give et billed som yngere, men kan ikke med sikkerhed sige hvilken sygdom det er før den kommer mere til udtryk. så bliv henvist til en psykriatre , hvis lægen ser at det er skizofreni eller psykose, og du kan få bedste mulige hjælp. held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.