Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min historie - del 2 af 3

Redigeret 13 januar, 2012, 19:22 i Vulvodyni
26.05.10 1. konsultation på Kolding Sygehus. Og det var da vist nok vulvodyni, mente lægen, men ville intet sige med sikkerhed. Jeg fik faktisk aldrig 100% svar på hvad hun egentlig mente med det. Hun sagde også et eller andet, der i min verden blev opfattet som ”Du skal nok regne med at det er en livsvarig sygdom du aldrig slipper af med, og vi kan nok ikke hjælpe dig” Min verden brød sammen. Fuldstændig sammen. Hun gloede bare på mig og sagde at der ikke rigtig var andet hun kunne sige. Det var nok bare endnu en hverdag for hende. Der blev taget en prøve. Blev instrueret i at smøre mig med 2 cremer, 1 om morgenen og 1 om aftenen, i 3 måneder

Ingen resultater og jeg bliver i tvivl om jeg gør det rigtigt og ringer og får ny tid på Kolding Sygehus. Det skal siges at jeg i mellemtiden bliver gravid efter 2 (ekstrem smertefulde) forsøg, beskrives senere i historien.

29.07.10 2. konsultation på Kolding Sygehus. Instrueres på ny og oplyses at jeg får ny tid om 4 måneder men de glemmer mig tilsyneladende og jeg får først tid 7 måneder senere.

21.02.11 3. konsultation på Kolding Sygehus. Højgravid – har brugt cremer i 1 måned og stoppet grundet graviditet. Lægen beder mig vente til 3 måneder efter fødslen og derefter starte behandling med Betnovat med Chinoform og Terramycin-Polymyxin B i 3 måneder og derefter komme til kontrol

08.04.11 Sille, vores dejlige datter blev født. Alt andet kom på pause og min verden drejede sig om hende. Min skønne tøs, som jeg på trods af alle prøvelserne har fået. Min ”belønning”. Jeg elsker hende så højt og tænker ofte på hvor utrolig heldig jeg er at det rent faktisk lykkes os at få hende.

06.08.11 Googler lidt rundt og læser for første gang om Knud Damsgaard der skulle være ekspert i vulvodyni og blev rost til skyerne på nettet. Uoverskuelige 3 års venteliste for at se ham på Holbæk Sygehus. Hans privatklinik er lukket kort før jeg lærte om ham. ØV ØV ØV! Jeg må nøjes med den (indtil videre fuldstændig ubrugelige) hjælp jeg har fået på Kolding Sygehus

30.09.11 4. konsultation på Kolding Sygehus. Ingen effekt af behandling. Ny plan: Smøre mig med Xylocain 5x daglig i 1 måned og herefter begynde de 2 cremer igen i 2 måneder. Samme behandling igen? Selvom det ingen effekt har haft? Suk! Hun var ikke engang villig til at forsøge andre behandlingsmetoder. Vi skulle bare ”se tiden an”..

05.01.12 Ringer til lægen på Kolding Sygehus fordi jeg føler der er noget helt galt. Har gjort ondt i flere dage og føler jeg vokser sammen. Hun mener ikke det er alvorlig nok og mener jeg skal kontakte egen læge. Jeg mister al tillid, tålmodighed og håb. Googler – finder til min store overraskelse www.centerforvulvodyni.dk en ny klinik med Knud Damsgaard som klinikchef! Føler på det tidspunkt næsten allerede jeg er reddet. Tager straks kontakt til Helene Braun og får en tid allerede i januar. Det er en privatklinik og betyder man selv skal betale – og det er DYRT! Men jeg er klar til at prøve hvad som helst.
Log in eller Registrér for at kommentere.