Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Problemer siden Nytårsaften

Jeg haft et par gange hvor jeg simpelthen fik så ondt under brystbenet om natten, hvor det hjalp bare at rykke sig lidt rundt i sengen. Det er foregået med et par ugers mellemrum, hvor jeg måske havde fået lidt rødvin.

Det der så er sket nu efter nytårsaften, jeg vågnede Mandag med en ulidelig kvalme, og kunne simpelthen ikke få en bid ned om morgenen. Jeg fik frokost på arbejdet, hvor jeg klemte nogle salatbider ned, det hjalp lidt, men fik slem kvalme til aften igen. Natten til tirsdag kan jeg næsten ikke sove af smerter under brystbenet, hjertebanken, stærk kvalme, og er badet i koldsved(angts eller symptom?) og vågner mange gange. Tager på arbejde Onsdag, og spiser lidt mad med noget ris det hjælpen en del, men har det stadig rigtigt skidt om aftenen, tager min temperatur som er normal: 37,2. Skulle ha været til Norge om natten, men melder fra, for frygter flyveturen og er møg elendig, med konstant kvalme og skal tvinge mig selv til at spise.

Torsdag tager jeg til lægen og er meget nervøs over hvad det kan være, jeg har igen ligget vågen næsten hele natten med masser af nattesved og kvalme og lidt smerter bag brystbenet. Lægen giver mig et råd om at få gang i maven(som har været forstoppet siden nytårsaften) og siger jeg skal ta magnesia med masser af vand, og det vil også hjælpe hvis det er mavesyre. Jeg er jo meget nervøs fordi jeg ikke aner om det er mave syre der forårsager det hele. Så fredag tager jeg på arbejde utrolig dårlig er jeg, har igen ligget badet i sved, med kvalme og hjertebanken, har en utroligt høj puls samtidig og en lille smule feber om morgenen: 37,9.

Så Lørdag må jeg så til vagtlægen da jeg selv får målt min puls som ligger i hvile på 144. og mit blodtryk er også helt i vejret. Vagtlægen smider mig ind på skadestuen med det samme, og frygter det er mit hjerte. Jeg får lagt drop, taget jeg ved ikke hvor mange blodprøver, hjertekadiogram, osv. Hjertet fejler intet. Mit leukocyttal er lettere forhøjet. Jeg bliver smidt hjem med medizin imod mavesår, da det ikke har virket mandag, melder jeg mig syg og tager igen til egen læge, nu noget ængstelig fordi ingen kan fortælle mig hvad min konstante kvalme og madlede skyldes(Har ingen appetit overhovedet). De tager blodprøver og afventer, jeg får så medicin imod blodtrykket, Beta Blokkere. Det hjælper på blodtrykket ikke kvalmen. Mandagen går, og jeg spiser yoghourt, det hjælper indenfor ca. 15 min, så er kvalmen væk. Den vender så tilbage 6 timer senere. Jeg har taget Lanzoprezol(tror jeg nok de hedder) siden lørdag og de har ikke gjort noget. Men nu er der smerter hver nat bag brystbenet og trykkende fornemmelse i venstre øverste side af maven.

I morges havde jeg så 38 i feber og i går aftes var den 37,2. Jeg skulle til lægen igen, og havde kvalme om morgenen efter endnu nat med smerter og min puls lå på ca. 100. Jeg kan knapt ligge mig ned så går der 30 min. så starter kvalmen, smerten og koldsveden. Hos lægen er der opfølgning, mine leukocytter var nu lidt for lave! Så det skal de tage prøver for igen Mandag, de har bestilt tid til røntgen af brystkassen og skanning af mave på sygehuset, for en sikkersheds skyld(håber jeg). Men jeg tror jeg har fundet årsagen til kvalmen nu, kan dog ikke forklare feberen om morgenen(Med mindre et syreangreb i spiserøret kan give feber om morgenen). Nu har jeg siddet op hele dagen eller gået rundt, og jeg sidder op og sover i nat, og jeg kan allerede mærke at jeg er næsten 100% ovenpå, har appetit(Men holder igen, for jeg er bange for at få kvalme af for meget mad på en gang). Har ikke ondt, og forhåbenligt virker min mave perfekt igen inden for et par dage.

Kan lukkemusklen i spiserøret stoppe helt med at virke, eller hvad, jeg skal bare ligge mig så begynder smerterne og kvalmen.

Sikke noget der kan komme ud af sådan en omgang druk nytårsaften.

Med venlig hilsen
Martin 35 årig familiefar
Log in eller Registrér for at kommentere.