Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mulighed for graviditet?

Redigeret 11 januar, 2012, 05:07 i Prævention
Hej.

Jeg opdagede i morges at jeg havde glemt at tage min p-pille i går, og det er i 1 uge. Jeg var sammen med min kæreste i går hvor vi havde sex uden kondom (da vi gik ud fra at være beskyttet) men nu er jeg så i tvivl om vi så var beskyttet eller ej da jeg ikke havde taget pillen.

På indlægssedlen står der at jeg bare skal tage den glemte pille så snart jeg husker det (hvilket jeg har gjort sammen med pillen fra i dag, da jeg tager pillerne om morgenen) men der står også at hvis man har haft sex ugen før man glemte pillen, at så er der risiko for at man kan være blevet gravid og man derfor skal kontakte sin læge. Min kæreste og jeg havde sex både d. 30/12 og d. 7/1 og dermed også i den uge hvor jeg holdte pause fra pillerne, er der så mulighed for at jeg kan være blevet gravid?

Vil det hjælpe at tage en fortrydelsespille?
Skal jeg ringe til lægen, eller bare forsætte med pillerne som normalt og ikke gøre noget ellers?

Håber virkelig på et hurtigt svar

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja,ring til din læge. Afhængigt af det mærke p-piller, du tager, er der også forskellige forholdsregler.

    Det er i hvert fald en meget dårlig ide at også tage en fortrydelsespille, når du i forvejen får rigeligt med hormontilskud, så det bør din læge vurdere.

    Hvis man skal tage p-piller bør man tage dem korrekt. Hvad med at have en påmindelse på din mobil, så du er 100% sikker på at tage dem hver dag?
Log in eller Registrér for at kommentere.