Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kløe når jeg bliver varm

Redigeret 15 november, 2012, 12:04 i Åben debat om hud og hår
Hej jeg har i noget tid haft et stort problem med kløe. Når jeg får det varmt så begynder det at klø.
Det kan typisk være på maven, benene eller mine arme og hårdbund. Det er både når jeg gør rent, dyrker sport eller bare får det varmt af temperaturen indenfor.
Det kan også komme, hvis jeg spiser stærk mad.
Det er værst i vinterperioden.


Er der nogen der har en ide om hvad det er og hvad jeg kan gøre for at komme det til livs. Det er virkelig træls.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Prøv at læse dette link om kløe ved varme/sved:

    http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotio ... du-sveder/

    Kh.
  • Indstillinger
    Jeg har haft de samme symptomer i mange år. Jeg insisterede på at komme til hudlæge for nogle måneder siden, og er nu i behandling.

    Jeg får kløe på ben og arme primært, dog værst på benene. Mit kommer hvis huden bliver fugtig. det er især efter bad, fra varme til kulde. og det er især slemt her om vinteren. Der er intet at se på huden når den kløer, ingen knopper eller rødme. Lider også af skæl og øreeksem.

    Det er en hudsvamp som vi alle sammen har, i dette tilfælde har svampen en meget høj tilstedighed som udvikler kløen. Jeg skal tage bad i nizoral shampoo 2 gange om ugen og får lysbehandling op til 4 gange om ugen, og det har virkelig hjulpet mig meget, men dette er desværre en kronisk hudlidelse, men så længe man følger behandlingen er man helt kløefri :)
    Midt kløe aftager også om sommeren. Solarie hjælper også, men er jo selvfølgelig også meget usundt.

    Er ked af det, men kan faktisk ikke huske hvad svampen hedder.. det er stdig meget nyt for mig.. men håber det kan hjælpe lidt, ellers må du sige til så skal jeg nok finde ud af det. Jeg ved hvor stor en belastning det kan være i hverdagen..
  • Indstillinger
    Hej. Tak for dit indlæg. Det vil være en stor hjælp, hvis du kan finde navnet på svampen, så jeg evt kan give det videre til min læge.
    Mit kløe er blusset op igen her mod vinteren.
    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.