Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

snart første samtale

Redigeret 27 februar, 2012, 11:14 i Ufrivillig barnløshed
såå fik jeg brev fra sygehuset og vi skal til samtale den 8/3 om kunstigbefrugtning er nervøs men skal lige ha taget en masse prøver først de skriver at kort tid efter den første samtale er vi igang håber det lykkes er nervøs for det ikk gør hvordan klare i den følse jeg prøver at lade væære at tænke såå meget over det der er jo et stykke tid til

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.

    Min mand og jeg var til første samtale i maj 2011 på en klinik i Taastrup v Kbh. Jeg syntes der gik alt for lang tid, før man endelig kom til at blive insimineret. Det skyldtes at man skulle have taget mange prøver og at de så skulle have ferie på klinikken. Eftet første insimintion- som desværre ikke virkede, som vist skete i september, blev vi enige om at starte på Herlev hospital i stedet, da de havde flere muligheder og fordi man alligevel skulle starte der, hvis man skulle videre til reagensglas behandling.

    Her fandt de ud af at mit stofskiftetal var for høje, og så gik der lige nogle måneder med at få det reguleret. Nu har jeg lige været igennem en måned med hormoner fordi meningen var at jeg skulle insemineres, men flere faktorer gør, at det vist ikke sker. Så nu skal jeg begynde på reagensglas behandling i næste cyklus.

    Det jeg prøver at fortælle med dette er, at det kan tage meget længe tid end hvad man forventer. Jeg er nu så psykisk nedbrudt, at jeg kan sætte mig ned og tude når som helst.

    Mit råd til dig er, at du ikke skal forvente, at der sker noget indenfor de første måneder. Jeg ville ønske at jeg havde fået at vide, at der hurtigt kunne gå et år. Og allier dig med en go veninde som du taler med om hvad der sker med projektet. Nogle gange så er det bedre at tale med en kvinde om det end mænd, for de forstår ikke helt at kvinder er skrøbeligere end mænd.

    Held og lykke med det hele:-)
Log in eller Registrér for at kommentere.