Ondt i maven/kvalme i perioder
Hej netdoktor
Jeg har før haft dette problem, og begynder derfor at blive lidt urolig, men her er mine oplevelser.
Jeg starter med at vågne op om morgen, hvor jeg føler mig sulten, når jeg så har spist havergryn, med nesquick. :P begynder jeg lige så dårligt at få lidt ondt i maven, men mest kvalmen som er irriterende.
Jeg vælger så at tage i skole alligevel, hvor det selvfølgelig nedsætter mit humør og aktivitet i timerne. når jeg så når til 5 sektion(kl. 12:00) begynder jeg at få det bedre og kvalmen forsvinder. Når vi så når til aften er der lidt igen, men ikke så voldsomt som om morgen, sover fint om natten.
Det skal siges jeg har prøvet det før, hvor der går nogle dage så det væk, og jeg kan rende rundt med gode fornemmelser, og lige pludselig dukker det op igen.
Men den her gang bliver det ved, og jeg føler mig sulten konstant, efter jeg har spist går der ikke lang tid før jeg er sulten igen, og om morgen spiser jeg ikke så meget som jeg plejer mere hellere.
MVH
Anders
Jeg har før haft dette problem, og begynder derfor at blive lidt urolig, men her er mine oplevelser.
Jeg starter med at vågne op om morgen, hvor jeg føler mig sulten, når jeg så har spist havergryn, med nesquick. :P begynder jeg lige så dårligt at få lidt ondt i maven, men mest kvalmen som er irriterende.
Jeg vælger så at tage i skole alligevel, hvor det selvfølgelig nedsætter mit humør og aktivitet i timerne. når jeg så når til 5 sektion(kl. 12:00) begynder jeg at få det bedre og kvalmen forsvinder. Når vi så når til aften er der lidt igen, men ikke så voldsomt som om morgen, sover fint om natten.
Det skal siges jeg har prøvet det før, hvor der går nogle dage så det væk, og jeg kan rende rundt med gode fornemmelser, og lige pludselig dukker det op igen.
Men den her gang bliver det ved, og jeg føler mig sulten konstant, efter jeg har spist går der ikke lang tid før jeg er sulten igen, og om morgen spiser jeg ikke så meget som jeg plejer mere hellere.
MVH
Anders
Kommentarer
det kan være du mangler vitaminer --få det målt hos din læge ---det vil være kedeligt for dig hvis du kommer ind i den vane hvor du skal spise hele tiden---
så du øger din vægt
findes der en anden måde at optage salt,vand og sukker på?
det er ikke noget du dør af ---og jeg tror det er godt --det er vel kun en periode --indtil du igen har orden i salt sukker vædske balancen
men tager til læge imorgen, så må jeg se hvad de siger.
du skal drikke en liter ----ja men ikke på en gang ---du må dele det op i portioner i løbet af dagen ---
men se nu hvad din læge siger
Hvad med at lave disse gryn til en grød i stedet? Din mave vil med stor sandsynlighed elske dig for det, og dels mætter en potion grød bedre end grynene dels har maven rigtigt godt af at starte med noget lunt og blødt.
Hvis du - afhængigt af, hvad din mave siger - putter rørsukker, rosiner, bananer, æblestykker og you name it på, så vil du erfare at havregrød er en dejlig spise som er de ekstra minutter værd, som det tager at lave den.
Men prøver de gode råd om morgenen, og håber min mave bliver glad
Hvis du har for lidt mavesyre, vil der være ufordøjet føde i din mavesæk, hvilket kan være grunden til, at du har ondt i maven.
Hvis du har for meget mavesyre kan du opleve refluks - dvs. tilbageløb af den fordøjede føde op i spiserøret.
Hvordan går et nu?
Er du allergisk overfor nikkel, som findes i både havregryn og kakao? Prøv at ændre din mogenmad. God bedring Helle8
Her er i øvrigt en lang liste over mulige årsager til ondt i maven.
http://www.sundhed-online.dk/ondt-i-maven
Håber, at du finder ud af, hvorfor du får ondt i maven :-)