Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

TSH lidt MEGET for højt! Dybt chokeret!

Redigeret 13 januar, 2012, 04:44 i Forstyrrelser i stofskiftet
Nu har jeg jo længe bøvlet med at TSH lå for højt, selvom jeg er medicineret og selvom de andre tal var normale.

Den har det sidste måske år, lagt på mellem 15 og 19..

Jeg fik så taget nye blodprøver i starten af december 2011. Min endo skrev efterfølgende i et brev til mig, at han regnede med at jeg var stoppet med behandlingen, da mine tal var helt hen i vejret. Samtidig skrev han til mig, at jeg skulle kontakte dem og bekræfte om jeg var gravid. Det fortalte jeg at jeg ikke var og endoen svarede tilbage at det var godt, fordi de ellers ville råde mig til at få en abort (Har 4 børn og har fået det fixet så jeg ikke kan få flere, heldigvis).. Jeg fik det total underligt med de mærkelige spørgsmål og svar. I onsdags var jeg så hos endoen og fik svaret på mine blodprøver.. Mit TSH lå der på 73!!! Jeg var simpelthen så chokeret, men fandt jo så samtidig ud af hvorfor jeg har haft det virkelig skidt og på hvorfor de skrev som de gjorde..

Jeg har så altså ikke været stoppet med min medicin på noget tidspunkt og blev faktisk ret ked af at endoen blev ved med at påstå at det måtte jeg have gjort..

Overvejer kraftigt at skifte til en anden endo på et andet sygehus, for jeg kan ikke bruge til noget, at han ikke tror på mig.

Jeg fandt så også ud af at jeg har taget 11 kg på siden Maj 2011.. Det vil sige ca. 30 kg i det hele, siden jeg blev syg... Kan kun lægge hovedet i mine hænder og være fortvivlet over hvad jeg skal gøre...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære du,

    Jeg føler med dig! Du må virkelig have det skidt med så høj en tsh gennem længere tid.

    Der er desværre ingen helbredende kur mod sygdommen, men du vil helt sikkert få det meget bedre, når du (forhåbentlig allerede nu) får justeret din medicin. Det kan endda være at du må skifte mærke. Der er lidt forskel på hvor godt de forskellige mærker optages hos den enkelte. Du må insistere kraftigt på at blive behandlet nu! Din tsh skal helt ned på omkring 1 for at du kan føle dig rimelig "rask". Satte lægen dig slet ikke op i medicin eller talte med dig om din fremtidige behandling?

    Du ved sikkert selv at det er bedst at vente en hel time med at spise morgenmad efter pille-indtag. Husk kun at drikke vand i denne time. Vent desuden 4 timer fra pille-indtag med at indtage al øvrig medicin og kosttilskud. Dette er blot nogle gode tommelfingerregler, som du sikkert allerede kender....men her kom de alligevel ;)

    Held og lykke med det - du skal nok få det bedre igen :)
  • Indstillinger
    Hvis du er på Facebook, skulle du skrive "stofskifte" i søgefeltet dér og finde hjælp i en af de mange grupper, der er :-)
    VH Solsikke
  • Indstillinger
    Hvis du er på Eltroxin så er det nok en god idé at komme på Euthyrox! vh Petra
Log in eller Registrér for at kommentere.