Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i rykken

Redigeret 18 februar, 2012, 11:10 i Rygsmerter
Hej alle her på netdoktor.dk
Jeg er en ung mand på 18, som er uddannet Brandmand.
Jeg er her på det sidste begyndt med, at få mange ryk problemer.
Jeg for meget ondt i rykken når jeg går, løber, løfter og sådan.
Nogen der kan forklare hvorfor?
(Det kommer og går)

Kommentarer

  • Indstillinger
    du skal nok gå til træning med din krop --så du kan lære at løfte rigtigt ---har du ikke lært det under din uddannelse --
    jeg vil tro det er nødvendigt med en smedig krop --
    det er tidligt at du er uddannet som brandmand ---så det ville være ærgeligt for dig ---hvis du skal have
    problemer allerede

    søg er fysioterapeut ---de plejer være gode til at undervise i kropslige skavanker ---
  • Indstillinger
    Ja det ville være ærgeligt, at have "ødelangt" rykken.
    Vi har dog harft LBTS kursus (Løfte, Bære, Trække, Skubbe, Kursus)
    så har godt nok lært at løfte rigtig, men har elleres løftet forkeret tidligere i mit liv, så det er sikkeret der for. Men tak for hjælpen.
    K.H
    Daniel Bager.
  • Indstillinger
    husker du hver gang at bruge de teknikker som du har lært ---for man kan hurtig i et split sekundt bruge gamle vaner --
    så du må gå til styrke træning af din ryg ---håber alt godt for dig
  • Indstillinger
    Hej Brandmand

    For rigtig at kunne sige hvad er er galt skal man bruge mange flere oplysninger end blot det at du har ondt i ryggen. Jeg synes du skal blive undersøgt grundigt, hvis du ikke allerede er blevet det.

    Et godt bud er en kiropraktor - jeg er selv kiropraktor på en klinik i Ringsted... Vi har en 6-årig universitetsuddannelse med fokus på alt om led og muskler - inkl. selvfølgelig ryggen.

    Et hurtigt bud på hvad dit problem kunne skyldes ville være, at du har nogle fastlåste led i lænden som trænger til at blive lønsnet; evt. fulgt af nogle rygøvelser og lign.

    Hvis du vil, kan du gå ind på vores hjemmeside. Her har vi skrevet lidt løst og fast om det at have ondt i ryggen... http://kiro.dk/Ryg.134.aspx

    Mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.