Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆÆÆLP!!

Hej.
jeg er en pige på 19, der har et stort problem.
mit tandkøb er begyndt at smuldre? ikke sådan at det trækker sig tilbage men det falder faktisk af i bitte bitte små stykker. der bløde helt åndsvagt meget når jeg børster tænder. ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, er så bange for at mine tænder falder ud?
håber på noget hjælp.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal gå til læge eller tandlæge.
  • Indstillinger
    jeg frygter bare at det bliver virkelig virkelig dyrt, og jeg er alene mor.
    plus jeg har en rigtig stor angst for både læger og tandlæger og er så flov over mine tænder. efter jeg har fået min mor er det ene efter det andet bare kommet, og jeg har ellers ALDRIG haft problemer med mine tænder.
  • Indstillinger
    Jo længere man venter med at gå til tandlæge, jo dyrere bliver det, så jeg vil bestemt foreslå dig, at du hurtigst muligt kontakter din tandlæge.

    Mange tandlæger er meget hjælpsomme med f.eks. afdragsordninger, og nu er du i øvrigt så ung, at jeg faktisk mener, at du vil kunne få hjælp ved kommunen, hvis din økonomi er meget stram.

    Fortæl din tandlæge, at du er bange for behandlingen, og han/hun vil helt sikkert tage hensyn til det. Og igen - er der nogle problemer, så bliver det kun værre af at du udskyder det.
  • Indstillinger
    Jeg så lige dit andet indlæg omkring din vægt. Denne meget lave vægt kan også have betydning for dine tænder, så derfor er det om end nu mere vigtigt, du kommer i gang med en god kostplan.

    Jeg har ikke forstand på, hvad du skal gøre omkring din krop, derfor skriver jeg her. Håber der kommer nogen ind og giver gode råd til dig i den anden debat.
  • Indstillinger
    Jeg læste også lige dit andet indlæg, men jeg var faktisk ved at svare dig på det her tidligere i dag.
    Jeg tror dine problemer med tandkødet handler om vitaminmangel. Prøv at læse om c-vitaminer. Jeg mener det er dem der giver tandkødsproblemer, hvis man ikke får tilstrækkeligt af dem.
    Men at tage vitaminer kan hjælpe lidt, men det er ikke nok. Du skal spise noget rigtig mad, også noget du kan tage på af.
    Det vil også hjælpe på det problem du skriver om senere i dag.
    Du bliver nød til at kontakte din læge.
  • Indstillinger
    Det lyder som en rigtig rigtig ubehageligt situation du er havnet i.
    Nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra, men jeg vil anbefale min tandlæge Inge fra Citydent hvis du bor i København. Hun er meget imødekommende og plejer at være flink til at svare på spørgsmål

    CityDent
    Vester Voldgade 10
    1552 København V
    TLF: 33 11 44 99

    Håber du finder ud af det.
  • Indstillinger
    hej. som en anden sagde, skal du søge hjælp hos kommunen. Hvis din sagsbehandler siger nej, kan du søge § 100 det kan du høre mere om hos din sagsbehandler. Hvis du bor på sjælland, kan du tage på tandlægehøjskolen, der betaler man kun for matrialerne.MEN GØR NOGET HURTIGT mange knus
Log in eller Registrér for at kommentere.