Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Fertilitet

Redigeret 6 januar, 2012, 06:23 i Åben debat for kvinder
Hej alle I skønne kvinder herinde på ND.

Har nok et lidt underligt spørgsmål, og ved da heller ikke om det bliver stillet i den rigtige gruppe.

Jeg er kommet dertil i mit liv hvor småfolk begynder og rumsterer i hovedet ;-).
Da jeg ikke har taget p-piller i de sidste 6-7 år, uden at bæk er gravid, begynder tankerne at løbe lidt.... Skal sige jeg har været i fast forhold hvilket jeg kommet ud af for 5 mdr siden ca. Vi har ikke brugt beskyttelse men han trak sig lige inden han kom.

Endelig mit spørgsmål.
Er det muligt at få tjekket om man overhovedet er i stand til at få børn???
Altså uden man rigtig har forsøgt at få dem?

Mener at have hørt at man skal ha forsøgt i noget tid, inden man kan blive tjekket!

Kommentarer

• Hej jeg synes du skal blive henvist af din læge til gynækologisk ambolitorium, de kan lave mere udførlige undersøgelser en din egen læge, der kan godt være lidt vente tid til sådan et sted, men sig du har haft ubeskyttet samleje, og det er lidt underlig at i efter så mange år ikke er blevet gravide, det kan være din alder der gør det svære, og hans sædkvalitet har måske ikke været på sit højeste heller, han skulle også få undersøgt sit sædkvalitet. er i sammen blevet testet for klamydia da i begyndte at komme sammen, , det er vigtigt at blive testet for ved ny partner, det kan forsage barnløshed. men som enlig kvinde kan du møde fordomme hvor de måske ikke vil hjælpe dig. hvis nogle stadig tænker gammeldags, i systemet. Da jeg var ung undersøgte jeg noget på et hospital. og ventede svar , om graviditet, og fødsel, de var så tarvlige de ikke ville svarre mig , men sendte det og fandt min læge udfra adressen, og sendte besked dertil og hvad jeg havde spurgt om, , mange år senere fik jeg agte insigt, og så det i mine lægejournaler, der havde forsøgt at dække det til. håber ikke der er nogen der gør sådan idag ikke at tage kvinder alvorlige når de spørger hvordan det foregår på et syge hus,mm det var så flov at læse. og hun havde bare tiet uden at fortælle mig noget, så håber du har bedre held når du nu ingen kærste har mere, held og lykke
  • 1000 tak for svaret.

Jeg er sidst i 20'erne og min Eks var sidst i 30'erne. Han havde børn i forvejen og var ikke vild med tanken om flere.
    Så ubevidst har det nok siddet i bag hovedet og har måske været fokuseret på at det nok aldrig skete alligevel...

Har kun haft kønsvorter og de blev skåret væk. Ellers har jeg ikke haft andet.
Log in eller Registrér for at kommentere.