Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glemt én ppille, taget fortrydelsespille, GRAVID!?!?!?!

Redigeret 5 januar, 2012, 18:55 i Prævention
Hej netdoktor. Jeg er en pige på 17. Jeg har taget ppiller i et halvt år nu, og her for en uge siden torsdag d. 29 december, havde jeg glemt at tage min ppille som jeg skulle have taget kl halv ni (det skal lige siges at det var den tredje sidste i min blistedrpakke"), og havde efter halv ni, ubeskyttet sex med min kæreste. Han kom to gange oppe i mig. Dagen efter købte jeg en fortrydelsespille ved cirka klokken 14. Jeg startede min ppillepause i søndags d. 2 januar, og plejer at få min menstruation to dage efter sidste ppille. Det er nu d. 5 januar, og jeg har stadig ikke fået min menstruation. Jeg har haft en lille smule menstruationssmerter, i hvertfald noget lignende, men det er overhoved ikke lige så meget som jeg plejer. Det skal lige siges at jeg har hørt at ens krop godt han få menstruationen til at udeblive, hvis man tænker meget over det, hvilket jeg har gjort. Har også hørt at ppiller godt kan få menstruationen til slet ikke at komme en gang. Hvis min menstruation ikke er kommet søndag, skal jeg så bare fortsætte med en ny pakke, eller skal jeg lade være med at tage dem?

Er meget bange og meget fortvivlet, så jeg håber i vil tage jer tid til at svare!

Hilsen mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej har du spist dine fortrydelses piller, så skulle der gerne komme menstruation, jeg tænker du ikke skal tage p- piller før du har haf denne udrenselse, men synes når du har problemer med det lige i morgen kontakter din læge, om det er dine p-piller der forhindre at fortrydelses pillerne ikke virker hensigtsmæssig. held og lykke
  • Indstillinger
    Jeg tog kun en fortrydelsespille, ikke to. selvom han kom to gange? Kan der være sket noget der?
    Der stod på pakken til fortrydelsespillen at jeg bare skulle tage mine ppiller normalt.
  • Indstillinger
    Jeg tænker også på om alle de hormoner jeg har fået ind i kroppen, kan have påvirket min menstruation?
  • Indstillinger
    Ja så skulle du bløde efter planen, men hvor mange piller var der i æsken med fortrydelses piller , var der kun, den ene. men fortrydelsespiller kan lave forstyrelse i din menstruation her i lang tid efter, så det synes jeg du skal tale med lægen om hvad du gør , jeg synes du bør overveje om p- piller er dit fremtidige beskyttelse med de mange hormoner i der giver forstyrelser i kroppen, jeg ved mange unge bliver tvunget til at tage p-piller af deres forældre eller deres læge synes det er bedst. men hvad synes de unge, der skal fylde kroppen med gift. hej
  • Indstillinger
    fortrydelsespille kan godt forstyrre din mens det er en del af bivirkninger at man enten bløder før eller senere så du skal bar se tiden an din mens skal nok komme men du kan ikke være gravid når du tog fortrydelsespille dagen efter.
  • Indstillinger
    Det er jeg super glad for at høre!
    Der var kun én pille i pakken med fortrydelsespille. Mht. mine ppiller, tager jeg nogle med meget lavt hormonindhold, så det skulle ikke være noget problem normalt, det har det heller ikke været. Det er mit eget valg at tage ppiller, da jeg har/havde meget kraftige menstuationssmerter, og andre smertestillende piller ikke virkede, hvor ppiller gjorde.
    Men tak for jeres hurtige svar!
  • Indstillinger
    Hej ditte prøv at læse om fødevare intolerens med liselotte, her på detbatten, der er netop beskrevet hvad årsagen til kraftige menstruations smerter kan være at vi spiser mad der giver histamin i kroppen og vores krop får smerter forskellige steder.
Log in eller Registrér for at kommentere.