Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ingen menstruation i p-pille pausen!

Redigeret 5 januar, 2012, 10:34 i PMS og menstruation
Jeg har ikke fået min menstruation i min pause mellem p-pillerne. Jeg tager altid den sidste pille torsdag, og burde derfor få menstruation om mandagen, og det plejer også at være sådan! Men det er bare ikke sket denne gang! Hvad kan der være galt?
Jeg har haft menstruations smerterne, men bare ikke menstruationen..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Når man tager p-piller får man faktisk slet ikke menstruation, men der i mod en kunstigt fremkaldt blødning, og ja - jeg ved godt, man for nemheds skyld kalder denne blødning for menstruation.

    Det er ikke helt ualmindeligt at denne kunstigt fremkaldte blødning kan udeblive; det kan være din krop forsøger at fortælle dig, at den altså ikke ubetinget er glad for de hormoner, du tilfører den.

    Du skal naturligvis lige først sikre dig, at du ikke er blevet gravid - og det kan man altså godt i nogle tilfælde, selv om man har taget pillerne korrekt. Så vil jeg foreslå dig at læse indlægssedlen for din medicin grundigt en gang til. Jeg vil næsten gætte på, at der der står, at blødningen altså godt kan finde på at udeblive en gang i mellem.

    Udebliver den igen om fire uger, bør du nok lige tale med din læge - men vær dog opmærksom på det, hvis du uden videre bliver tilbudt et stærkere præparat, selv om det sandsynligvis vil gøre, at din blødning så kommer igen.

    Desværre kan de fleste læger overhovedet ikke noget som helst forkert ved at tilføre en sund og rask krop hormoner - altså p-piller, og tager derfor overhovedet ikke eventuelle problemer i den retning alvorligt.

    At man kan sløre eller medicinere sig ud af et problem, er jo ikke ensbetydende med at det så stadig ikke er der, så mit forslag er bestemt, at hvis blødningen fortsat udebliver, så bør du nok stoppe en tid med pillerne, for at finde ud af, om kroppen selv kan komme ordentligt i gang igen.
Log in eller Registrér for at kommentere.