Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tabe sig ved at sulte

Redigeret 5 februar, 2012, 14:17 i Sund kost
Har brug for svar på, hvad der helt præcist sker når man stopper med at spise, for at tabe sig. Jeg ved det ikke er sundt for kroppen, men hvorfor er det at det ikke er sundt? Hvad er det præcist der sker med kroppen?

Mvh. Sophie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er en røvdårlig metode til at tabe sig. Du kan sulte dig i en kort periode, for at tabe dig, eller en længere periode for at smadre din krop.

    Gør du det i en kort periode vil du mulighed tabe dig en del, men du vil også sætte din forbrænding helt enormt ned, så når du begynder at spise igen, så vil forbrænding være i bund, og din krop vil holde på føden, så du vil tage på enormt hurtigt igen.

    Vil du sulte dig i en længere periode kommer du til at ribbe din krop for vitaminer og mineraler, det fører til dårlig hud, tab af hår, dårlige knogler, nedbrydning af muskler, mavesår, nedbrydning af dine tænder og tandkøb og jeg kunne blive ved og ved. Du vil mærke senfølgerne af sult resten af dit liv, og formegentligt også få knogleskørhed i en tidlig alder.

    Det smarteste er at spise sundt og motionere. Ja det lyder nok røvkedeligt, men det er heller ikke fedt at være skinny og tabe håret, tænderne og brække arme og ben ved de mindste fald...
    så simpelt er det
  • Indstillinger
    Kære Frk Mediciner.

    Jeg synes dit svar er super.
    Det beskriver helt kort og simpelt, hvad der sker.

    Jeg har selv prøvet at stoppe med at spise, da jeg var yngre. Det kom mest i perioder, så derfor tog jeg på i de perioder, hvor jeg spiste. Og ja, jeg tog en måneds "arbejde" på i løbet af én uge. Og derfor begyndte jeg også at spise normalt igen.

    Så kan kun bekræfte det med forbrændingen.

    Kh Trine
  • Indstillinger
    Kroppen vil begynde at nedbryde musklerne, hvis man er i kalorieunderskud. Ved en typisk slankekur er det fedt du gerne vil tabe og ikke muskler.
Log in eller Registrér for at kommentere.