Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhøjet blodtryk

Redigeret 5 januar, 2012, 16:43 i Hjerteproblemer
Jeg har i mange år haft et forhøjet blodtryk som har været meget velbehandlet.
Men nu pludselig i maj sidste år begyndte jeg at få en abnorm træthed, og faldt mange gange kortvarigt i søvn på sofaen når jeg kom hjem. Den træthed har jeg stadig, men kom i tanke om for et par måneder siden at tage blodtrykket og opdagede at det nu var et stykke over hvad det burde, og hovedpine var også kommet til.

Min egen læge har skiftet nogle mediciner nogle gange, men jeg reagerer ikke rigtigt på det og kan nu se at blodtrykket er steget lidt mere, i går aftes var det 199/111. Jeg synes min læge er lidt sløv, for burde man ikke til sygehuset til undersøgelse? Og er der nogen der ved om min abnorme træthed kan hænge sammen med blodtrykket?

Kommentarer

  • Indstillinger
    måske du skulle skifte til en anden læge ---for dit blodtryk er hølt ---

    hvad gør du selv ---med kost ---vædske ---motion --

    er det ikke noget din læge har talt med dig om ---ens vægt betyder også noget
  • Indstillinger
    Jeg dyrker ikke motion og kommer heller aldrig til det, mit arbejde kræver at jeg går rundt hele dagen det er rigelig motion for mig. Jeg har nok en 6 kg overvægt hvis man skal gå ud fra den ideelle BMI, men sådan har det været i lang tid. Mit kolesterol tal er okay siger lægen. Jeg har nu fået en prøvepakke med noget nyere (og dyrere) betablokker fra ham. Dem skal jeg prøve i 10 dage før jeg igen udfylder et blodtryksskema. Hjælper dette præparat ikke så henviser han mig til sygehuset. Angående væske, så drikker jeg for lidt og har altid gjort det. Jeg får jo også vanddrivende og har ikke lyst til at rende på toilettet hele tiden.
  • Indstillinger
    se der gør du noget forkert ---du får vandrivende piller ---men derfor skal du alligevel drikke ca 1,5l vædske dagligt ---så du kan få skyllet nyerne igennem ---altså er der vigtigt at du tisser meget ---
    drik tidligt på dagen --så du ikke skal rende så meget om natten
    jeg har selv for højt blodtryk --så jeg kender til det ---

    jeg blev også reguleret flere gange --for at få medicinen til at passe ---jeg leder meget af træthed ---jeg tror det er medicinen der gør det ---

    men det er jo farligt hvis blodtrykket er for højt
    så det er lidt ---pest eller kolera
Log in eller Registrér for at kommentere.