Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ubeskyttet sex

Redigeret 3 januar, 2012, 12:54 i Prævention
Hej,
Jeg havde ubeskyttet sex med en for 2 dage siden, og er nu i tvivl om jeg skal tage en fortrydelsespille eller ej.
Jeg havde min menstruation på tidspunktet, og havde derfor en tampon, som jeg ikke nåede at få ud. - Formåede dog selv at få den ud senere. Kan sådan en "suge" spermen, så man ikke kan blive gravid?
Er det mest fornuftige ikke at jeg tager en fortrydelsespille? Skal jeg også tage en graviditetstest, eller er det unødvendingt når man tager en fortrydelsespille?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej. En tampon kan ikke "suge" spermen, så man ikke bliver gravid. Hvis det var tilfældet ville det jo være en præventionsmetode, der var kendt og benyttet.

    Men - det er meget, meget usædvanligt at man bliver gravid under menstruation, selv om man da har hørt helt specielle historier om, at det skulle være sket, men jeg tror, du kan tage det helt roligt, for det er altså yderst usædvanligt.

    Du kan dog stadig være blevet smittet med noget kønsoverført, men den risiko løber man hver gang, man dyrker ubeskyttet sex, så det skal du da lige være opmærksom på.
Log in eller Registrér for at kommentere.