Hvor stor er risikoen?!
Hej. Jeg er 16 år, og var ude for noget ikke helt smart i går. Jeg havde sex med en dreng, uden kondom, men det var i under 5 minutter, og han kom ikke. Hvor stor er risikoen for at være blevet gravid? Og skal jeg købe en fortrydelsespille hurtigst muligt?
Kommentarer
Men jeg bliver nødt til at sige til dig at du handler dybt uansvarligt over for dig selv. Hvorfor passer du ikke bedre på dig dig. Hvorfor har du bragt dig selv i denne situation, for hvis du er blevet gravid kommer du ud i et frygtelig dilemmá om du skal beholde barnet eller ikke. Hvis du vælger abort ved du sådan set ikke hvordan dú vil reagere på det, men rigtig mange kvinder fortryder en abort, og skal leve med deres beslutning resten af livet.
Så lidt hygge og sjov uden at tænke sig om kan få fatale konsekvenser resten af dit liv.
Sex er en smuk og dejlig ting under de rette forhold, det er ikke noget man bare gør for at gøre det. Det skal være med den rette, og man skal så sandelig være beskyttet. Ligesom at gå med livrem og seler.
Der er ikke altid der er plads til at dumme sig, for lige pludselig står man i suppedasen.
Jeg skriver disse ting fordi jeg er bekymret for dig og fordi jeg ikke ønsker at du skal komme ud i en træls situation som vil være rigtig svært for dig at overskue. Det er alt for tidligt at en ung pige på 16 år at komme ud i en situation hvor hun måske skal overveje abort.
Pas godt på dig selv
Lisbeth