Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nærmest umuligt!

Redigeret 1 februar, 2012, 05:42 i Åben debat om sex
Hej allesammen!
Jeg er en dreng som skal have sex første gang med min kæreste, hvor det også er hendes første gang.

Vi har prøvet 2 gange, men det gør simpelthen for ondt på hende! Selvom jeg prøver sådan et hurtigt skub, så gør det ekstremt ondt og hun er næsten ligeved, at græde! Og jeg kan ik li at gøre det, når det gør så ondt på hende :-( den er inde, men det er nok den der jomfruhinde jeg ik kan komme igennem, men ved det ikke... Vi har begge ekstremt meget lyst til sex og vi føler os begge helt klar!

Er der noget hun kan gøre? Og er der noget vi kan prøve? Og hvad er det dog?

Håber i kan hjælpe!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej det vil altid gør ondt de første par gange, når man er helt ny begynder. hvis din kæsre er mere rolig ved selv at tage sin mødom , kan det være det bedste, så man er helt alene og gør det med en dildo der ikke er alt for tyk. og smørre den , og trykker ligeså forsigtig længere op. hun kan stå op til det så er det nemmere, og vil mærke den brister langsom, men man kan godt blive meget forskrækket , for det bløder når den springer. og så er det rart hvis du er der i et andet rum, så hun kan dele oplevelsen med dig, tag et menstruations bind på. og hold øje med at blødningen stopper igen , det kan se mere voldsom ud end det er, med blod, for det kan løbe ned ad benet, men den måde med forsigtighed gør det ikke så ondt. men hvis det gør meget ondt skal hun gå til sin læge og få hjælp til at tage mødommen . unge piger er tit meget stramme , måske er hun ikke fysisk klar endnu til at have samleje, man kan godt have en halv brudt mødom. hvor man kan onanere, med fingerne i skeden og mindre dildoer, men ikke have samleje. ellers kan hun i første omgang prøve hvorlangt fingeren kan komme op. ikke med lange negle på. held og lykke
  • Indstillinger
    Jeg spekulerer lidt på hvor godt, I er informerede om det at have sex?

    Det handler sådan set slet ikke om at den bare skal ind. Du skriver, at du har forsøgt med et "hurtigt skub", og det er da snart noget af det værste, du kan gøre.

    I skal gå langsomt - langsomt - frem. I skal slet ikke
    tænke på, at nu skal I prøve at have sex næste gang I er sammen. I skal for det første være i stemning til at kæle med hinanden; I slapper af, hygger med at kysse og røre ved hinanden uden på tøjet, og gradvist skal I klæde hinanden af og stadig nusse og kæle, røre ved hinanden - alle steder på kroppen - altså ikke udelukkende gå efter kønsdelene. Det er vigtigt, at I begge nyder det og har det rart. Så kan du gradvist begynde at kæle for hendes bryster og langsomt begynde at kæle for hendes kønsdele, og hun kan også røre ved dine kønsdele - stille og roligt.

    Når hun er meget våd, hvilket er det aller vigtigste, så kan du forsigtigt stikke en finger op i hende og prøve nogle langsomme samlejebevægelser med fingeren. Husk jævnligt at tage fingeren ud og kæl også for hendes klitoris - det er det, der give hende lystfølelse. Efter nogen tid kan du prøve med to fingre, senere måske tre. Nyder hun det stadig og har stadig denne lystfølelse, så er det måske tid til at du prøver at stikke penis op.

    Og husk for himlens skyld det kondom!!

    Det kan godt være, hun de første gange alligevel ikke magter mere end en finger eller to - og så er det sådan det er; det er der ikke noget mærkeligt i. Hun kan jo - især når hun har oplevet, at der gjorde ondt, netop blive bange, hvorfor jeg vil foreslå, at I aftaler, at du ikke stikker den op, men at du kun bruger fingrene en tid. Muligvis vil hun på den måde netop få lyst til at gå videre. Hendes mødom kan i øvrigt godt sprænges med fingeren - og jeg vil da foreslå, at det nok er mere rart end forslaget om, at hun skal gøre det alene med en dildo. I øvrigt er det ikke sikkert, at hun bløder, eller måske bløder hun kun en ganske lille smule.

    Jeg ved ikke om, I er kommet der til, hvor du slikker hende? Men netop noget sådant kan give hende ekstra lystfølelse.

    I kan jo godt få en orgasme uden den var været oppe i hende. Og det kan måske godt give jer den ekstra tryghed sammen, at det er sådan I gør - uden den har været oppe i hende.

    Til sidst - sørg for at få noget ordentligt information - om sex, erogene zoner, kønssygdomme osv. Skolen giver måske lidt, men det er ofte forbundet med tabu, fnis og pjank. Forældre burde give en ordentlig og grundig information, men tørrer den desværre af på skole eller andet, fordi de er for generte, så derfor bør I selv undersøge tingene.

    Søg på nettet om seksualinformation, f.eks sexlinien - gå evt. på biblioteket og bed om noget relevant materiale, så også du får en forståelse for, at det at du stikker den ind altså ikke er lige det, der giver en pige orgasme.

    Held og lykke
  • Indstillinger
    Alså vi er 15 år gamle, så jeg mener vi burde være klar. Men ved det selvfølgelig ik.

    Da vi første gang prøvede, startede vi med, at ligge i 2 timer og nusse og røre lidt ved hinanden og havde ik snakket om vi skulle have sex den dag. Men vi fik bare begge lyst og blev enige om, at prøve. Men så kunne hun slet ikke. Og det var det samme næste gang vi prøvede, vi startede med lidt nusseri her og der og hun var rigeligt våd, meeen, det fungerede ik igen.

    Alså, vi ved begge to meget om sex og sexsygdomme, da vi har haft sex uger på vores skoler og samplie timer i løbet af året. Og vi læser begge to ekstremt meget på nettet om sex sygdomme og vi læste også et andet sted omkring det her, hvor de skrev "det skal bare overståes" og så troede vi jo det.
  • Indstillinger
    Godt, at I føler jer godt informerede, men alder har intet at gøre med, hvornår man er klar. Jeg går ud fra, det er en skrivefejl men jeg hæfter mig alligevel ved, at du skriver, at DU mener, I er klar. Er du helt sikker på, din kæreste også er det? Hun er da givet meget glad for dig, og vil sikkert også forfærdelig gerne, men det er så ikke ensbetydende med, at hun så ER klar. Der kan sagtens være en lille stemme inden i hende, der siger, at hun alligevel ikke har lyst, men hun gør som mange andre - mig selv inklusive dengang - nemlig, hun må hellere, og den stemme er nok alligevel noget pjat.

    Det, I har læst om at man "bare" skal få det overstået er desværre en meget gængs holdning, som måske er fin nok for drenge, men bestemt ikke er det for piger, da piger jo altså er lidt anderledes indrettet end drenge. Første gang for hende er altså sjældent den helt store oplevelse, og nej - det er det måske heller ikke for drengen, men han FÅR dog gerne en udløsning ud af det, det gør hun med overvejende sandsynlighed ikke, og det gør faktisk også ofte både lidt ondt og er noget ubehageligt for hende. Det er et rigtigt dårligt råd, I der har fundet. Sex, følelser og kærlighed er aldrig noget, der bare skal overstås, og generelt vil jeg fraråde sex overhovedet, hvis der ikke er følelser involveret.

    Den første gang husker man hele sit liv, hvorfor man egentlig bør tænke sig godt om, for det ville jo ikke gøre noget, hvis det var en oplevelse, man tænkte tilbage på med glæde, vel? Der kommer ikke sol, måne og stjerner de første mange gange, men det må gerne have været både rart og trygt.

    At det er første gang for jer begge to er rigtigt fint, for så er det meget mere "tilladt" at I begge er "fumlende" og at ingen af jer føler, at I skal leve op til den anden og mere erfarne, for I står samme sted. Til lykke med det.

    Prøv at tage det stille og roligt en tid endnu, men hvis I føler, at det bliver et problem, bør din kæreste måske tage en tur til lægen og få en undersøgelse om alt nu er, som det skal være, men måske hun der også kan få lidt informationer.
  • Indstillinger
    Ja, jeg undskylder hvis min kommentar kommer meget negativt, men Lotte, nu har jeg læst en del af dine kommentare inde i mange af debatterne, og for mig lyder det som om du har en utrolig romantisk holdning til sex og det med "første gang".
    Naturligvis er det dejlig at "få det overstået", men man skal altså være klar til dt.
    Og ja, første gang er muligvis noget du vil huske på i et stykke tid, uanset om det så var godt eller dårligt, men det er absolut ikke noget du kommer til at tænke overvejene meget over igennem hele dit liv...
    Min første gang var hvor jeg bare ville have det overstået, og det har jeg det såmend fint med. Jeg blødte ikke, det gjorde en lille smule ondt, men så var det overstået. Det var lidt klodset, og jeg synes på det tidspunkt at det var utrolig pinligt at jeg ikke kunne bevæge mig "rigtigt" osv osv... Men det kommer hen ad vejen.
    Men altså, min pointe er, at du kommer ikke til at huske din første gang hele livet og ser tilbage på det som en fantastisk oplevelse og huhej og vilde dyr. Det er faktisk noget som bare bliver overstået, lige meget om det så er vildt romantisk eller noget der bare sker en dag som i lige ligger og nusser og så får i lyst.
    Tag den med ro, gør det stille og roligt og KUN hvis pigen er meget våd og giver udtryk for at hun har meget lyst. Ellers skal du ikke gøre det. Og så køre den ellers derfra. Men husk nu endelig det forbandede kondom. Selvom det ikke er særlig romantisk og virker klodset lige at skulle bakse lidt med, så husk det! Hellere bruge lidt tid på at få det på (med mindre i altså har øvet jer på at sætte det på), end ende med at gøre pigen gravid og komme igennem en masse pinligheder med forældre og abort osv.

    Ellers held og lykke herfra :) Håber det lykkedes for jer
  • Indstillinger
    Pigen90.
    Stakkels, stakkels dig. At du ikke kan se at første gang og sex i det hele taget er noget, der skal være romantisk, så må du godt nok have problemer med dig selv.

    Jeg ved godt, at især unge mennesker betragter sex som noget totalt ligegyldigt og noget ”man bare” gør og at første gang ”bare” skal overstås, og så påstår du i øvrigt, at man glemmer den første gang? Nej - det gør man ikke. Det er denne gang, der altid kommer til at være der, og den oplevelse man husker.

    Sex bør og skal være noget meget intimt og følelsesladet mellem to mennesker, der virkelig holder af hinanden – og er det ikke det, så bliver det hurtigt noget ligegyldigt, og så kommer man netop ikke til at opleve den magi, der bør være over et nærværende forhold.

    Men netop din indstilling til det gør, at du jo IKKE har oplevet denne magi, vel?

    Så – stakkels dig.
  • Indstillinger
    Det er faktisk lidt morsomt at du skriver stakkels dig... du skal såmend ikke tro at jeg synes at sex i almindelighed bare er noget der skal overståes. Jeg elsker at have sex med min kæreste, især fordi der er kærlighed indblandet.
    Jeg fortalte blot om mine egne synspunkter på sagen og mine egne erfaringer, og det er ikke noget at ynke sig over.

    Og nej, måske glemmer man ikke ligefrem sin første gang, men for mange mennesker er det altså ikke noget helt vildt specielt. Man har sex flere tusinde gange i løbet af sit liv, så hvorfor skulle den ene gang (den første) være så vildt specielt?

    Det kommer helt an på personen selv, og på det område siger jeg blot at jeg egentlig havde det fint med at det "blev overstået".. Så spar din medlidenhed
Log in eller Registrér for at kommentere.