Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg for få smerter? :/

Redigeret 1 januar, 2012, 22:33 i Åben debat for mænd
Jeg ved godt at overskriften lyder som et luxus-problem. Måske er det ikke engang et problem, men det er alligevel noget jeg undrer mig over.

I fredags blev jeg omskåret på Kirugisk Klinik i Allerød.
Det skyldtes at jeg gennem hele mit liv har haft forhudsforsnævring, og for kort penis-streng.

Nu fik jeg så endelig gjort noget ved det, og operationen gik rigtig godt. Min penis er stadigvæk en smule hævet, men allerede i fredags, synes jeg faktisk at det så rigtig pænt ud, i forhold til de billeder jeg har set af andres resultater.

Den er faktisk rigtig flot helet, selvom den langt fra er helet færdig endnu.

Det der undrer mig, er at jeg på diverse hjemmesider, og af klinikken, fik at vide at jeg skulle forvente STORE smerter de første 3 dage. Folk beskrev på hjemmesider, hvordan en morgen-rejsning, kunne få dem til at tude, og at det hele var så slemt. Jeg fik noget rimelig hæftigt smertestillende medicin efter operationen, og fik en recept, så jeg kunne hente mere på apoteket.

Jeg brugte det smertestillende resten af dagen, og havde derfor INGEN smerter.
Næste morgen da jeg vågnede havde jeg HELLER ingen smerter overhovedet, og besluttede derfor at jeg ikke behøvede at tage piller. Jeg holdte mig i ro, som jeg havde fået besked på, men var smertefri hele dagen. Nu på dag 3, er jeg stadigvæk 100% smertefri. Jeg har endda haft morgen-rejsning begge dage, men det gjorde ikke ondt. Kunne godt mærke stingene som strammede MEGET lidt, men slet ikke noget der kan forveksles med smerte.

Så mit spørgsmål er:
Er der noget galt, når man ikke har smerter efter sådan et indgreb i mandens mest følsomme område?
Tænker lidt at der måske er nogle nerver der er kappet over, som ikke skulle være kappet over? På den anden side er jeg jo ikke følelsesløs i penis. Jeg kan sagtens mærke den, men det er bare smerterne der "mangler".

Det kan selvfølgelig også godt være at jeg er heldig, og i det tilfælde vil jeg da bestemt ikke klage hehe.

Men når jeg havde forventet et smerte-helvede i de første 3 dage, så er det vel ikke så underligt at jeg undrer mig lidt? :P

Det skal måske lige siges at jeg har fået fjernet næsten hele forhuden, så det er ikke bare et lille snit.

Værs'go at svare :D

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej simon. ja det er ikke altid det lykkedes med operationer, om du har været heldig er da at håbe, jeg tænker du lige efter et par dage skal tale med din læge, og lad ham. hende se dig, om alt er iorden, om du kan føle smerte andre steder , som du gerne skulle kunne, men vi mennesker har da forskellig smerte tærskel, så det er ikke sikkert det vil gøre så ondt på dig, prøv om du husker fra andre gange du har slået dig eller skåret dig , havde du meget eller lidt smerte. det kan du sammenligne dette sår med, hvis du de andre steder plejer at have lille smerte med, men måske der også er forskel på at få det meste forhud væk, så er der ikke noget der strammer så meget ved erektion. når du siger for lidt smerte kunne jeg tænke at noget var følesløs, men det kan også være en naturlig følsesløshed du har i såret, der bare vare længere, når vi skærer os går kroppens forsvar ind og selvbedøver skaden, så det ikke giver smerte. om det kan være det, nomalt vare det kun en enkelt dag, men spørg om det er normalt, så kan du jo bare være lykkeligt du er så heldig ikke at have smerter. men hold øje med det ikke bliver rød, eller gul i såret, så gå straks til læge, god bedring
Log in eller Registrér for at kommentere.