Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Henvisning til diætist?

Redigeret 7 januar, 2012, 05:07 i Åben debat om overvægt
Er der nogen, der ved hvad der skal til for at få lægehenvisning til en diætist mhp. vægttab?

Venlig hilsen
Gaesten9

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej alle har da ret til en diatist. får du noget medicin der giver dig mere apetit kan du bruge dem som grunden til at få råd om kost. eller du har en sygdom, eller din overvægt kan være grunden til at der kan fremkomme belastninger på kroppen der kan forværre dit helbred. så synes da bare du skal gå til din læge og bede om en forebyggende eller helbredene tid hos en diatist med henvisning til. hvis lægen afviser, skal de have en begrundelse. hvis du selv beder om en diatist burde lægen da være åben, så kan han- hun da se du selv er mutiveret for at gøre noget, så håber du har heldet med dig.
  • Indstillinger
    Jeg har også samme problem, har en BMI lidt under 30 og jeg vil så gerne smide de kilo, da de kun bliver højre nu mere jeg prøver at tabe mig, som nu foregår på 6 år... min læge har tilbudt mig at jeg kan blive vejet ved deres sygeplejerske 1 gang i mdr, men de intra sig slet ikk for om jeg kommer eller ej... men diætist blev der slet ikk snakket videre om da jeg nævnte det, kan da ikk passe man skal være 40 kilo i overvægt før de hjælper en...
  • Indstillinger
    Hej alle har da ret til en diætist.

    citat slut

    Der tager du fejl spider68. Det har man ikke.

    http://www.diaetist.dk/Tilskud_diaetist
  • Indstillinger
    Tak for indlæg!
    Nej, det er vel ikke alle der kan blive henvist, men er der mon nogen, der kan? Lægen har afvist det.
  • Indstillinger
    Hej med dig.

    Jeg har været henvist en gang fra mig læge pga. let overvægt og tidligere spiseforstyrrelse.

    Så jo, det kan man godt.
    Også på baggrund af overvægt, kan det lade sig gøre. Jeg ved bare ikke præcist hvad der skal til. Det er sikkert individuelt fra læge til læge. Men mange læger (eller deres sygeplejerske) tilbyder hjælp til vægttab, og det har du helt sikkert ret til. Jeg har selv brugt det, hvor jeg kom en gang om ugen og blev vejet og en snak om, hvor det var gået i den uge. Næsten det samme som en diætist kan.

    Måske det var en idé?

    Kærlig hilsen Trine
Log in eller Registrér for at kommentere.