Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udslæt og halsproblemer?

Redigeret 29 december, 2011, 11:39 i Eksem
Hej.

Jeg har i nu 4 og en halv måneder lidt af irriterende hoste. Det hele startede med en halsbetændelse, som varede i ca. 1 uge, efterfulgt af et grimt udslæt på bryst, mave og ben. Min læge tog nogle prøver og kunne ikke se noget unormalt ved resultaterne. Derefter havde jeg de næste 3 måneder en irriterende hoste, der føltes som når man skal brække sig. Udslættet forsvandt efter cirka 1½ måned. Jeg fik så halsbetændelsen igen, og tog igen til lægen, som undersøgte mig for kyssesyge, men fik meldt tilbage at det ikke var det, så min læge sendte mig videre på hospitalet, hvor de undersøgte mig for kyssesyge igen. De kunne ud fra prøverne se at jeg har haft kyssesyge, og eftersom jeg aldrig før har fejlet noget, måtte det være det jeg har lidt af. De sagde også at jeg nu var helt rask, og kunne leve normalt igen. Men nu efter 4 og en halv måned har jeg fået et slemt udslæt igen, på bryst, mave og ben - ildrøde prikker hvor huden skæller af. Den irriterende hoste er ikke gået over, og jeg er stadig forkølet (hvilket jeg har været gennem hele forløbet).

Hvad kan det være? Og hvad skal jeg gøre ved det?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.