Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i ankel efter 4 måneder

Redigeret 2 januar, 2012, 08:48 i Sportsskader
Hej !

Jeg spiller fodbold i min fritid og den første kamp efter sommerferie var jeg så uheldig at vrikke om på min venstre fod tre gange i samme kamp, vi havde ingen udskifter så derfor spillede jeg videre. Jeg har tidligere forstuvet min venstre fod to gange også ved at vrikke om. Min ankel var ikke hævet eller havde en anden farve. En uge efter mente jeg godt jeg kunne spille igen og til næste kamp kunne jeg pludselig mærke at min ankel gik af led og jeg kunne ikke få den på plads igen. Efter weekenden tog jeg til læge og der var ikke noget at se og jeg skulle bare bruge et vippebræk for at styrke min ankel.
Det gjorde jeg så og var så dum at spille en kamp mere hvor den gjorde det samme, så der sluttede min fodbold sæson i september. Men smerterne blev ved med at være der, selvom jeg ikke løb eller anstrengte den på nogen måde, så jeg tog igen til læge og igen var der ikke noget at se.

I en weekend i November fik jeg pludselig ondt ved akilesenen på indersiden af ankelen, bare ved man kørte fingeren ned over stedet gjorde det sindsygt ondt. Det betød jeg i nogle dage gik med krykker og tog igen til læge, og havde bestilt en tid hos min fysioterapeut, han "vrikkede" med min ankel i 45 min. og kunne godt mærke der var noget i vejen og sagde jeg skulle træne den ved at stå på tæer og bruge vippebræk og når jeg selv synes jeg er klar begynde på en crosstrainer lige så stille. Nogle gange får jeg også nogle stød i foden hvor den går ondt i ca. 20 sekunder, lige pludselig.

Mit problem nu er at min fod knækker hver dag og i en uge talte jeg hver dag hvor mange gange den havde knækket og en dag var tallet helt oppe på 97 gange og det er slet ikke normalt, nu ved jeg så ikke om jeg skal tage til fys igen og hører om der er noget andet jeg kan gøre. Nogen der har nogenlunde samme problem som mig? og hvad synes I jeg skal gøre?

Mvh Tanja M.

Kommentarer

  • Indstillinger
    du skal tage til fys igen ---det er ikke godt med alle de knæk ---det slider på dine led ---
  • Indstillinger
    Hej min kærste har det samme problem som dig, han har spillet fodbold i 40 år og han er tvunget til ikke mere at løbetræne og ikke mere spille fodbold, hans læge sige han ikke mere må spille fodbold, for så bryder skaden op igen og han vil ikke kunne gå på sin ankel. så måske det også er et tegn til dig at du skal lave noget andet nu i dit liv end at blive profesionel fritids fodbold spiller, du kan måske blive hjælpe træner i stedet for selv at spille, eller træne børn der gerne vil spille fodbold, der er vel stadig muligheder til dig endnu i sportens verden, du skal bare tænke på nye måder, og ikke belaste dit ben, så du risikere varig skade. mange i din situation har måtte opgive deres sports drøm. som elite gymnaster og sports spillere, og udøvere, fodbold er en hård sport med mange krops skader. så du kan give din gode erfaring vidre til andre, held og lykke samt god bedring.
  • Indstillinger
    Tak for svar; i starten vil jeg kontakte min fys og hører hvad han synes. Synes det lyder rigtig ærgeligt hvis jeg skal stoppe med at spille, håber det på en eller andet måde det kan "reddes" så jeg kan spille igen uden problemer.
  • Indstillinger
    Ja det håber jeg også for dig held og lykke til.
  • Indstillinger
    Hej igen Spider68

    Når du siger din kæreste har det samme problem som mig, havde han så kun ondt når han løb og spillede fodbold eller gør det ondt hver dag? For sådan har jeg det, f.eks. skal jeg ligge på en speciel måde når jeg skal sove og jeg kan ikke støtte på hælen hvis jeg sidder ned. Og knækker hans ankel også tit?

    Mvh Tanja.
Log in eller Registrér for at kommentere.