Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Alt sortner for mig

Redigeret 4 januar, 2012, 15:42 i Sjældne sygdomme
Hej alle ved ikke hvor jeg skulle ligge denne debat.
På det sidste når jeg har siddet/ligget ned og rejser mig op og går, går der pludselig et split sekundt også bliver alt sort for mine øjne alt skorer rundt og jeg kan ikke stå på mine ben. Ca. 5 - 10 sekunder efter er alt normalt igen.
Er det normalt?
Ps. Jeg er en dreng på 14
- Mikkel

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej mikkel for en sikkerhedsskyld synes jeg du lige nu med samme får fat i dine forældre og kører dig på skade stuen, og bliver testet for mistanke om evt minigitis, eller virus på balance nerve, du skal ikke vente med at komme til læge, det kan være noget andet almindelig. men du har også den alder til at det kan være andet virus, mål din feber inden du tager afsted, lig dig rolig på sengen 5 til 10 min og tag temp i endetarmen den måler mere nøjagtig og skriv det ned og tag med til lægen, god bedring.
  • Indstillinger
    jeg støtter op om det spider skriver ---og du skal ikke vente
  • Indstillinger
    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/meningitis.htm



    Måske er det i stedet et lidt for lavt blodtryk. Naturligvis bør årsagen undersøges.

    Min svigerinde har det på samme måde. Hun må bare rejse sig lidt forsigtigt op, da hun ikke fejler andet.
  • Indstillinger
    Slå koldt vand i blodet. Det kan være lavt blodtryk eller også kan din blodprocent være for lav - det er altså ikke noget man dør af.

    Desuden er det meget normalt, at hvis man ligger ned i længere tid, og så pludselig rejser sig hurtigt, kan man få sådan et headrush hvor man pludselig bliver svimmel og får synsforstyrrelser.

    Mit råd ville være, at du kom til læge og fik målt blodtryk og blodprocent. Hvis din blodprocent er for lav, vil det være en god idé at tage kosttilskud i form af jern eller andre vitaminer. God bedring.
  • Indstillinger
    Hej Mikkel :)

    Tror du skal slappe helt af, og det du har er ganske normalt.. Man hører mest om det hos piger imellem alderen 15-25 hvor at hvis man rejser sig for hurtigt efter at have ligget eller siddet ned, jamen så sortner det for øjnene og man kan i værste fald besvime.. "Lider" selv af det, og det er ganske harmløst... du skal bare tænke over hvor hurtigt du rejser dig, og så burde alt egentlig være fint.. Hvis du føler det er til gene kan du altid gå til lægen som måske kan give nogle redskaber eller finde en årsag hvis der skulle ligge en til bunds.. Men til at starte med vil jeg sige, at du bare skal tage den med ro !

    Håber du kan bruge svarene til noget!

    /Rikke
  • Indstillinger
    Hej alle,
    mange tak for alle svarene.
    Tror jeg tager til lægen og får målt mit blodtryk.

    - Mikkel :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.