Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

klamydia kur virkede ikke

Redigeret 27 december, 2011, 19:38 i Åben debat om kønssygdomme
Jeg blev testet positiv for klamydia, men negativ for gonore. Jeg har nu taget 2 kure antibiotika mod klamydia der bestod af 2 piller man tager samtidig. I løbet af de første 2 dage af kuren er symptomerne forsvundet, men på 3 -4 dagen er de kommet tilbage. Har forhørt mig ved vagtlægen som fortæller at symptomerne sagtens kan fortsætte nogle dage efter at bakterierne er forsvundet. Problemet er at symptomerne kommer igen med samme styrke som før behandling.

Har hørt om andre former for antibiotika som mulighvis kan hjælpe, men min læge siger at jeg skal have nye test da jeg mulighvis også kan være smittet med noget andet der giver samme symptomer. Hvad kan det være?

I forbindelse med en ny test vil jeg naturlighvis gerne have taget disse hurtigst muligt, så det blir i morgen tidlig, men der vil mindst gå 1 uges tid, fra jeg tager testen til jeg kan få nogle nye svar, hvis jeg tager testen ved egen læge. Er efterhånden lidt nervøs for resistente bakterier og hvad det ellers kan være.. Nogen der har oplevet lignenede problemer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej det bedste du kan gøre er at blive testet hurtigst mulligt. med nye test. og vente på svar. det er normal der går en uge ca, ellers skal du da forlange det skal være haste svar det ved jeg ikke om du kan få igennem alm lægehus. eller kun på et sygehus. men du må selv afgøre om du er meget bekymret og vil have hurtig svar, jeg synes du skal ringe og tale med den læge der mener du er smittet med noget andet, for kun ham kan sige præsis hvad han tror du kan være smittet med, og det har du vel også kvav på at få at vide. din læge mener åbentbart ikke det er en haste sag lige nu, siden du skal vente en uge med at få svar. så lad os håbe det ikke er alvorligt du kan være smittet med. håber der er andet medicin der hjælper, der er kommet nyt medicin mod stride bakterier , som gerne skulle hjælpe. hvis du er utryg ved læge hjælpen må du bede om at komme til en specilist på området alt mulig god bedring
Log in eller Registrér for at kommentere.