Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svie ved vandladning og mistet lyst

Hej netdoktor. Jeg er en fyr på 18 der har døjet med svie ved vandladning, og trang til at gå på toilettet i over 4 måneder nu. Jeg har løbende været ved lægen og blive testet for klamydia og gonoré, men med negative resultater, og lægerne har nu bare glemt mig. Som sagt svier det når jeg tisser, og jeg føler trang til at gå på toilettet hele tiden. Jeg vågner om morgenen med betændelse i underbukserne. Min sexlyst er ikke blevet mindre, men når jeg endelig har sex, føler jeg næsten ingenting, og synes egentlig at sammenleje er ret kedeligt.
En af lægerne troede først jeg havde klamydia og ville give mig de to piller for det, da der jo ikke kunne ske noget ved at give mig det. Jeg var ret positiv da jeg ca. en uge senere hverken havde svie eller betændelse i underbukserne. Fik så af vide at jeg ikke havde klamydia i urinen eller podningen, men det var jo gået væk, så lægen mente der ingen grund var, til at være nervøs. Dette var for ca. 3 måneder siden, og for godt 1 måned siden kom det igen, dog uden betændelse i underbukserne, men jeg kan mærke at det stille og roligt bliver værre, akkurat som sidste gang. Derfor blev jeg tjekket for gonoré ved podning, og der var ingenting. Lægerne ved åbenbart ikke hvad de skal gøre, men har selv googlet det, og fundet ud af at prostatitis evt. kan medføre symptomer som hyppig vandladning og mistet følelse i penis, der medfører at jeg aldrig kommer ved sammenleje. Det skal lige siges at jeg ikke har haft sex siden for knap et halvt år siden nu, og kan derfor ikke skyldes at jeg er blevet smittet i mellemtiden.
Skulle jeg evt. blive tjekket for prostatitis, siden en kortvarrig antibiotika-kur hjælper i kort tid, eller kunne det måske være noget andet.

Har også skrevet til psyke&sex, men håber også at i kan give et godt svar (:

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej hvad med alm blærebetændelse er du blevet testet for det. , synes du skal gå tilbage til lægen og få en henvisning til en specilist, der må da være en årsag til du får betændelse. hvad med din prostata der laves væsken i til sædcellerne, men hvis betændelsen kommer igennem urin røret, kan den vel også stamme at du kan have en rift eller noget inde i penis, evt efter en nyresten. det kan vi alle have. det er der måske ikke nogen der har tænkt over. blære betændelse giver normal svige ved urin tømning og hyppig trang til toilet besøg. så lidt mærkelig hvis det ikke er blevet undersøgt, hvis du hele tiden har smerte, så mister du da også lysten. det er da naturligt. og når du er syg på en eller anden måde, så er din krop i forsvar, og kan ikke tænke på sex samtidig. sådan er vores krop indrettet. så det er der intet forkert i. men du og lægerne må finde ud af hvad årsagen er, og du skal ikke opgive, bliv ved at presse på til du får en svar. så de ikke glemmer dig. god bedring
  • Indstillinger
    Hej, og tak for svar. Jeg er også næsten 100 på de tjekkede for blærebetændelse første gang. Kan huske en af lægerne nævnte noget med for meget protein i mit urin, men ved ikke hvad det betyder.
  • Indstillinger
    http://www.sundhedslex.dk/protein-i-urinen.htm

    Der var der noget om protein...

    Men det med prostatis er også en mulighed....

    Men nu skrev du at du havde betændelse i bukserne når du vågnede... Er du sikker på, at det var betændelse og ikke evt sæd/sædvæske....... Det kan jo liste ud om natten, hvis det ikke kommer ud ved sex...
  • Indstillinger
    Er ret sikker. Det ligesom optrappede fra lidt svie til varrig smerte og udflåd i perioden, og det var gul-grønt. Lægen var også ret sikker på at det var betændelse fra urinrøret, havde (pinligt) medbragt et par brugte underhylere ;)
    Kan mærke at jeg har det akkurat som sidst, og ved at det snart ikke er til at holde ud. Kontakter min læge igen i morgen og fortæller ham om mine resultater ved søgningen og får forhåbentlig en henvisning til urologisk afdeling så de kan undersøge nærmere.
  • Indstillinger
    Hej det lyder ikke rart med det betændelse, ja må håbe du bliver sendt til ekstra undersøgelse på syghuset, og de finder hvad der er betændelse i held og lykke hos lægen, og bed selv om en henvisning så du ikke bare bliver sendt hjem igen. hej
  • Indstillinger
    ungpå18
    Jeg forstår at du føler det er pinligt......
    Men det at du fandt modet og tog underbukserne med, syntes jeg er flot...
    Det mest pinlige er, når man ikke gør noget....

    God bedring
  • Indstillinger
    Redigeret 7 januar, 2012, 14:58
    Hejsa,

    Prostatitis kan give et væld af symptomer, afhængig af hvilken mand du spørger. Men i mine ører lyder som noget bakterielt, da antibiotika tilsyneladende har slået det ned for en stund.
    Jeg har selv været gennem et langt forløb med smerter i stil med dine, og mine råd til dig skal derfor være:
    1. Gå til din læge og bed om også at blive testet for hhv. mycoplasma genitalium og ureaplasma urealyticum eller få alternativt en henvisning til en speciallæge i kønssygdomme. Førstnævnte er en gængs bakterie, som en meget stor del (nogle siger op til 40-60%) af alle kvinder bærer på.
    2. Bed en læge om at trykke på din prostata, alternativt massere den. Det sker ved, han stikker en finger op i din endetarm og er ret ubehageligt. Men er din prostata betændt er du ikke i tvivl om det!
    3. Vær sikker på, du får taget urin- og blodprøver. Din urinprøve skal undersøges for de gængse stoffer såsom keton, protein osv. (man tester vist for en 8-10 forskellige stoffer) og skal endvidere dyrkes for at måle om der er bakterier i den. Din blodprøve skal som minimum testes for P-C-reaktivt protein, hvilket kan betyde der er en betændelsestilstand i din krop.
    4. Bed om at få en henvisning til en urolog med henblik på en såkaldt rektalskanning og videre undersøgelse. Er der lang ventetid vil jeg foreslå dig at kontakte et af landets privathospitaler. Dér kan du komme til med dags varsel, men det koster typisk mellem kr. 2-3000,-. Men en sådan scanning kan fortælle dig med det samme om der er suspekte partier omkring prostata, sædblærer m.m. eller om din prostata er forstørret, hvilket ikke burde være tilfældet i din alder. En rektalskanning er også ret ubehagelig, men har man ondt nok bider man det i sig.

    Jeg håber, det giver dig lidt at arbejde videre med og jeg håber også at høre, hvad du har fået ud af det.
  • Indstillinger
    Mange mange tak for det uddybende svar!
    Jeg vil skrive tilbage engang i næste uge, hvor jeg forhåbentlig bliver lidt klogere (:
Log in eller Registrér for at kommentere.