Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knopper på halsen efter barbering.

Redigeret 9 februar, 2012, 15:20 i Eksem
Når jeg bruger skraberen når jeg skal barbere mig, får jeg røde knopper på halsen dage/et par dage efter, normalt bruger jeg bare maskinen, for at undgå det.
Men vil godt begynd at barbere mig med skraber, så har fået købt nye blade, gillette skum, en go after shave fra apoteket ( vici homme ) går i bad inden jeg barbere mig, og skylder af med kold vand, og skraber kun med hårene..
Kan ikke rigtigt se jeg sku gøre noget forkert, men hvorfor får jeg stadig de knopper.?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej prøv at se under skægpest. poerne hvor skæget kommer ud er ireteret af noget. sæben eller andet så de hæver op med små knopper. så lad være at bruge skrabren hvis du ved det kommer derfra. held og lykke
  • Indstillinger
    Har haft precis det samme problem. I stedet for skum bruger jeg kopattesalve/helosan. Smør det på nogle minutter før du skraber dig, og brug det også som aftershave. Det er antiseptisk og har virket fint for mig
  • Indstillinger
    Jeg har også haft problemer med skægpest. Jeg har fundet ud af 3 ting som hjælper mig. Først blødgøre jeg huden med varm vand. Så sørger jeg for at barberer i hårretningen og endelig benytter jeg mig af et produkt som hedder "Klinisk Håndcreme" fra et firma ved navn Alkymea. Selv om det er et håndcreme produkt er det genialt som aftershave. Jeg mener det er baseret på olivenolie, alo vera og kamilleolie, hvilket gør at det trænger hurtigt ind i huden, uden at fedte og samtidig beroliger det vævet. Jeg tror du kan købe det i visse helseforretninger og på Alkymeas egen hjemmeside.
Log in eller Registrér for at kommentere.