Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fik forhudsforsnævring + laser operation i går... Spørgsmål

Redigeret 1 januar, 2012, 22:50 i Åben debat for mænd
Hey. Jeg kan vel lige starte med at sige, at jeg er 18 år. Jeg blev opereret i går klokken 12:40.

Operationen var at få skåret noget af forhuden af, samt brug af noget laser efterfølgende fordi min streng under huden var for lille. Jeg fik noget forbinding på, som jeg skulle tage af i eftermiddags i dag, og det har jeg også fået gjort. Derudover fik jeg af vide af sygeplejersken til stede under operationen, at jeg skal vaske sårene med noget sæbe og så hive lidt (motionere) i den efter hver gang jeg har været på toilet osv.

Problemet er (eller, problemerne)... Jeg ved slet ikke, hvordan man vasker sårene, eller hvor de sådan er... Og jeg kan sagtens mærke glansen (eller... pikhovedet, ved ikke hvad det hedder) ramme mod mine underbukser. Det gør ikke direkte ondt, men jeg er utrolig bange for, at et eller andet går galt, som at strengene falder ud.
Sygeplejersken siger, at jeg skal vaske sårene hver gang jeg går på toilet, og derefter hive lidt frem og tilbage i den, så den ikke "går tilbage som den var før". Men min egen læge (var henne hos hende i dag klokken 12:30) siger, at jeg skal vente et par dage. Jeg er bare bange for, at et eller andet vil gå galt, og derfor skriver jeg herinde. Håber I kan hjælpe, fordi jeg er virkelig ikke tryg lige nu...

PS. Det er ikke en fuldstændig omskæring. Jeg har stadig forhud (forhåbentlig) tilbage til at kunne dække det.
Jeg har tråde til at holde den tilbage, og kan ikke se hvordan jeg skulle kunne "motionere" den når den er sådan her. Er direkte bange for at trådene vil falde af...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Prøv at læse dette.


    http://www.privathospitaletdk.dk/filead ... evring.pdf

    citat

    Såret bør holdes tørt det første døgn. Herefter kan du
    tage brusebad to gange dagligt. Undgå at gnubbe i
    operationsområdet, og tør dig ved forsigtig trykken med
    håndklædet. Du bør vente med karbad og svømmebad,
    til trådene er helt væk.
  • Indstillinger
    Det lyder sært, fordi jeg fik af vide det modsatte. At jeg skal vaske såret efter jeg går i bad osv...
  • Indstillinger
    Jeg er også lige blevet omskåret i fredags.

    Fik intet at vide om at motionerer min forhud, men det er måske fordi de har fjernet så meget af den, så der næsten ikke er noget tilbage at motionere (det er lidt svært at se endnu, pga hævelsen).

    Jeg har ingen smerter. Skulle tage forbindingen af efter første toilet-besøg, og så skulle jeg bare vaske såret/penis et par gange om dagen med bruseren (altså uden at berøre penis imens).

    Andet har jeg sådanset ikke fået at vide af min kirug, så jeg regner bare med at det er sådan jeg skal gøre og det er også ved at hele fint allerede. Men ellers så ring til vagtlægen og spørg (det har man ret til efter operation).
  • Indstillinger
    Hej danni jeg synes du skal lytte til din læge, dine sting går ikke sådan lige istykker, så skal du rive noget til, og det vil gøre ondt på dig, så stopper du nok, inden, men ved at hive i såret kan trådene måske blive lidt løse, så jeg tænker også såret skal have ro til at komme sig og vaske med desinfiserende sæbe nu hvor det er et sted der kan komme andre bakterier. normal går der ca 10 dage efter en operation, hvor trådene bliver taget ud, eller du har fået tråde i der opløser sig selv. det må du have fået at vide om du skal have trådene taget ud, om sygeplejesken også mener du skal vaske oppe under forhuden hvor snavs kan sitte sig, må du lige have at vide, ved lægen, der er forskel på hvilket sygehus vi er indlagt på, nogle siger uden sæbe, andre med sæbe , nogen siger tør sår, der kommer hele tiden nye ideer hvad den enkelte sted synes er bedst. men brug ikke almindelig håndsæbe det dræber den naturlige flour der skal være på de intime steder, der er speciel sæbe at få i håndkøb. god bedring
Log in eller Registrér for at kommentere.