Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP HJÆLP HJÆLP

Hejsa

Jeg har en ven på 46 år
Han er rigtig glad for biler, han køre amerikaner bil om sommeren, køre lastbil på job og han har ikk nogen lugtesans. Det fandt han ud af som 7 åriget.
Det irritere ham, at han ikk kan lugte, om der er noget galt med bilen, tænk hvis der går ild i bilen eller sådan noget
Jeg vil jo rigtig gerne hjælp ham
Ve´ du om man kan få en maskine, der kan lyse på forskellige lugte i bilen, amerikaner bilen eller lastbilen?

Eller om jeg kan hjælpe ham på en eller anden måde?

Hilsen Mille

Kommentarer

  • Indstillinger
    ild i Bilen ---vi har både i sommerhuset og her hjemme ---en bibber som giver allarm ved brand ---røg ----det kan måske også bruges i bilen ---det er med batteri
  • Indstillinger
    hejsa

    rigtig dejligt svar. Det havde jeg slet ikk tænkt på, men det er jo rigtig :0)
    tænke på om du også har andre ideer, det behøver ikk at være i bilen, det kan feks. også været hjemmet og jeg snakker ikk om brand

    rigtig glædelig jul og et knald godt nytår :0)
  • Indstillinger
    Hej prøv at spørg om hjælpemiddelcentralen har noget der kan afhjælpe en der mangler deres lugtesans. noget der ringer eller lyser så han opdager det. som ved brandalamen . eller noget under handicap hjælpemiddel måske du kan finde noget i den komune du bor i der kan hjælpe jer. eller igennem lægen det kan være de kan give tilskud til noget. når han har en diagnose. håber i finder en løsning. på komfuret er der vel lys. så i kan se om det er slukket. ellers må man tjekke tingene en ekstra gang for at være sikker. og kigge om der er udløbet bensin nogle steder. så er der vel ingen fare. at tjekke under lastbilen. hvor den holder. og mærke om den er brænd varm, så må vi lære at bruge andre sanser der kan hjælpe os med at registrere. håber du finder noget der kan hjælpe.
  • Indstillinger
    mange mange mange tusind tak for for dit svar, det jeg glad for.
    Er super glad for de svar jeg har fået
    Har ellers tænkt og tænkt som en gal, men de svar jeg har fået, har jeg ikk tænkt på selv, så jeg er rigtig glad for dit svar
Log in eller Registrér for at kommentere.