Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mistanke om spiseforstyrrelse oveni depression

Hej.
Jeg er en pige på 16 år, som fornylig har fået konstateret depression.
Da vægttab er et normalt symptom på depression, er jeg nu alligevel blevet i tvivl om mit problem. Her på det seneste har jeg tabt mig 6 kg yderligere ud over de 2-3 kg, som jeg har tabt jævnt fordelt over hele depressionsperioden, og den er stadig faldende.
Jeg er begyndt at tænke ekstremt meget over, hvad jeg spiser og jeg er konstant bange for at tage på i vægt. Jeg vejer mig flere gange om dagen og kaster også op en gang i mellem, hvis jeg selv mener, jeg har spist 'for meget', hvilket gør mig endnu mere ked af det oveni at være trist i forvejen. Jeg har hverken snakket med min psykolog eller nogen anden om det, da jeg ikke har tænkt over problemet før en af mine venner sagde, at han kunne se, at jeg var blevet tyndere end jeg normalt plejede at være. I dag målte jeg mit blodtryk, da min fars blodtryksmåler stod fremme. Mit blodtryk plejer at ligge inde for de normale værdier, men da jeg målte i dag var det 97/50, hvilket er en del lavere end hvad det har gjort andre gange, jeg har målt.
Hvad tænker i? Kan det værre depressionen eller kan der være tale om en evt. begyndelse på en spiseforstyrrelse?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Helt sikkert en spiseforstyrrelse.
    Skynd dig at tale med din psykolog om det - uden at lægge skjul på noget.
    Forhåbentlig kan I nå at få standset det før det udvikler sig yderligere.
Log in eller Registrér for at kommentere.