Hvad syntes i om dette
Har en kæreste som er ved landbruget, mit problem er han ret ofte sætter sig til bords eller i sofaen uden at gå i bad efter arbejde.
her til aften har jeg mad klar og han vælger at smide sit arbejdstøj og bluse på køkkengulvet og vaske kolort af hænderne af i køkkenhåndvasken. Det syntes jeg simpelthen er så vammelt for at sige det lige ud.
Jeg har gentagne gange snakket med ham om det og sagt jeg ikke finder det særligt lækkert, men som han siger det dør man jo ikke af det lugter lidt.
Pga sygdom sidste søndag gik han i seng efter arbejde dette resulterede i at dyner og seng lugtede af gris. LÆKKERT....
havd skal man gøre for at få ham til at fatte dette ikke er så rart eller hygiejnisk.
(det er sagt ret ofte)
Hvad syntes i om dette ??
kom med gode råd. Alternativet er han må læse det her
her til aften har jeg mad klar og han vælger at smide sit arbejdstøj og bluse på køkkengulvet og vaske kolort af hænderne af i køkkenhåndvasken. Det syntes jeg simpelthen er så vammelt for at sige det lige ud.
Jeg har gentagne gange snakket med ham om det og sagt jeg ikke finder det særligt lækkert, men som han siger det dør man jo ikke af det lugter lidt.
Pga sygdom sidste søndag gik han i seng efter arbejde dette resulterede i at dyner og seng lugtede af gris. LÆKKERT....
havd skal man gøre for at få ham til at fatte dette ikke er så rart eller hygiejnisk.
(det er sagt ret ofte)
Hvad syntes i om dette ??
kom med gode råd. Alternativet er han må læse det her
Kommentarer
Det er ulækkert! Den slags skal ikke blandes med mad! Det hører til på toilet eller badeværelse.
Hvis han normalt tager bad om morgenen, kan han måske vente til efter arbejde?
Bad med sæbe to gange om dagen er ikke bare godt, der er mange i den branche som løser det på en måde så lugten ikke er til gene for andre.
Skift altid sengetøj og gør rent efter sygdom. Mvh. Helle8
Det er da respektløst så det batter. Han går selv i det hele dagen, så for ham lugter det næppe synderligt.
Folk der ikke går i det hele dagen kan til gengæld lugte det på flere meters afstand.
Det snavsede tøj hører til i vaskemaskinen eller i stalden, kolort hører IKKE til i køkkenvasken (på armaturet) og at sætte sig i sofaen eller lægge sig i sengen uden at have vasket den stank af sig er for klamt.
Jeg syntes absolut at du er i din fulde ret til at sige kraftigt fra her. Jeg ville ikke bo sammen med en der ikke tog et så simpelt hensyn.
Åh, jeg kan lugte dem nu, hvor kan du holde det ud.
Mine forældres omgangskreds, der var også bønder. Skriiig, når de kom og skulle spise hos os, der stank af kostald. Dengang skiftede de sikkert ikke undertøjet, når de klædte sig om eller vaskede sig særligt meget.
Min søster og jeg var glade for vi kunne opholde os i en anden stue.
Jeg er ved at læse en bog af den norske forfatter Anne B. Ragde, ”En engel for en tiger”. Størstedelen af bogen foregår langt ude på landet. En af personerne i bogen siger, at folk, der er vant til at arbejde i stalde, ikke selv kan lugte, at det lugter afskyeligt. For dem er det jo en normal lugt.
Jeg kan også huske, at jeg som barn godt kunne lide lugten af hest eller kaniner. Jeg syntes, at det var en hyggelig lugt.
Det er måske lidt det samme som med lugten af cigaretter. Folk, der ryger, ved ikke, at de stinker!
I gamle dage, da man ikke havde badeværelser, var det jo desuden helt normalt at vaske sig ved køkkenvasken. Din kæreste har nok ikke rigtig forstået, at der er kommet helt andre standarder for hygiejne.
Jeg tror, at du er nødt til at erkende, at der er denne forskel på dig og din kæreste. Hvis ikke han kan forstå dit synspunkt og ændre sine vaner, så skal du altså elske ham meget, meget højt, for at du kan se igennem fingre med, at han lugter. I det lange løb tror jeg desværre ikke, at den slags kærlighed holder.
Mange hilsner
Kameliadamen