Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spiseforstyrrelse udvikler sig?

Redigeret 21 december, 2011, 07:08 i Åben debat om spiseproblemer
Jeg har en spiseforstyrrelse som jeg også har skrevet før. Men for tiden udvikler den sig sådan, at jeg overspiser ret tit. når jeg går over den grænse jeg måtte spise på dagen, også idag. Jeg regnede med at spise to stykker chokolade boller, i dag men så blev det 3 ,og pludselig fire og en halv.. Derefter bliver jeg så ked af det, og skammer mig så jeg spiser 2 chokoladebare og en håndfuld slik.. Så imorgen sulter jeg mig for ligesom at fordele alt det jeg har spist idag.. Jeg vil så meget gerne af med det her, det gør mig meget ked af det og jeg kan heller ikke kaste op selv om jeg har prøvet så mange gange. Det er som om at når jeg går over den mad grænse, så begynder min krop automatisk bare at spise alt det jeg har haft lyst til gennem ugen. På mandag har vi julefrokost og der havde jeg planlagt at sulte, men det kan jeg jo ikke nu. Så jeg overspiser sikkert også den dag pågrund af at jeg skal spise normalt foran de andre mennesker.. Hader det her mad fylder mit hovede, det er som om den styre mig. )-;

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Landsforeningen for spiseforstyrrelser kan hjælpe dig, kontakt dem snarest.
  • Indstillinger
    Til Helle8

    Det er jo stort set umuligt at komme i behandling for sin spiseforstyrrelse med mindre man er undervægtig eller har tydelige fysiske skader. Det er i hvert fald min erfaring. Jeg synes det er super fedt, at du hjælper og henviser til behandling, men det er altså ikke særlig nemt at komme til, og det er ikke så ligetil som det ellers virker i din besked. Hvis du har anden erfaring kunne det være fedt, så vil du ikke vende tilbage, hvis det er således? Jeg ville da i hvert fald ønske at alle dem jeg kende med spiseforstyrrelser, som er normalvægtige, kunne komme i behandling, og jeg er efterhånden der, hvor jeg også selv gerne vil have hjælp. Så vær sød at skrive, hvis det er noget, du ved noget andet om end mig!

    Hilsen Sofie :-)
  • Indstillinger
    Hej igen

    Undskyld jeg først svarer nu, jeg har været optaget af andre gøremål.

    Det jeg tænkte var at de har telefonrådgivning så du kunne tale med nogen og få nogle gode råd og blive hjulpet lidt bedre på vej end jeg kan.
    Pr. definition har jeg en spiseforstyrrelse, men det er hverken anoreksi eller bulimi.
    Da jeg var i gruppeterapi, var der parallelt en gruppe som havde spiseforstyrrelser.
    Når nu du er klar til at få hjælp, burde der være et tilbud til dig.

    Jeg håber andre har lyst til at øse af deres erfaring på det område. Kom frit frem.
    KH Helle8
  • Indstillinger
    Okay, jeg spekulerede nemlig bare på, hvordan det kunne virke så lige til, når systemet, efter min mening i hvert fald, halter sådan. Men ja, løsningen var så telefonrådgivning. Ved du noget om, hvordan det foregår?

    Sofie :-)
  • Indstillinger
    Hej
    Nej, det har jeg ikke prøvet. Du fortæller vel kun det der er relevant og har lyst til eller spørg hvor du henvender dig med dit problem. God vind Helle8
  • Indstillinger
    Prøv at få en henvisning til det psykiatriske ambulatorium i dit optageområde som behandler spiseforstyrrelser. Så kan DE - og ikke fx. din praktiserende læge - tage stilling til, om de kan (læs: har kapacitet til at) hjælpe dig.
    Selv hvis du tidligere har fået afvist behandling, så bør du forsøge, for dit sygdomsmønster har jo ændret sig - du er blevet bulimisk.

    Jeg blev i 2008 henvist til et sådant, kom til samtale og kom på venteliste. Der var 8 måneders ventetid, men jeg var heldig at komme til efter et halvt år.
    I dag er der heldigvis frit sygehusvalg/behandlingsgaranti.
    Jeg var ikke undervægtig.
Log in eller Registrér for at kommentere.