Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HADET til min "svigermor" kan ik holde mig oprejst HJÆLP:(

Redigeret 19 december, 2011, 18:22 i Ægteskabsproblemer
Hej til den der læser med og til den der kan give mit et svar.

Jeg ved ikke hvor eller hvordan jeg skal starte det her, jeg kan bare ikke holde mig oprejst mere..

Undskylder på forhånd hvis det bliver lidt langt men jeg har brug foir at få det ud nu..
JEg er en kvinde på 32 år mor til 2 børn på 10 og 12 år og bor sammen med min "mand" vi er ikke gift, men har vært sammen i godt og vel 13 år nu.. Vi har vært igennem mange op og nedture i vores liv sammen, men vi har altid kunne komme igennem det sammen, selvom det har kostede kræfter.. Jeg har prøvet lidt af hvert fra min mand, taget imod slag, men jeg har også lagt op til det til tider haft kranibrud, brækket finger og blå øjne. Det har som regl hvert de gange vi har vært i byen sammen og ja, men det er blevet bedre nu og det er ikke det det lige omhandler nu..
Vi købte hus for 4 år siden og der har tingene virkelig også gået ned af bakke siden vi købte det. Vi har ikke kunne få det til at hænge sammen da jeg blev syg og kom på førtidspan. min mand arbejder fuldtid og har den største indkomst af os. Han mener jeg bruger alle vores penge og vi har haft nogen skænderier lige så snart øknomien har vært træls. Men jeg har jo ikke burgt alle vores penge har prøvet at fortælle ham vi ikke har råd til at bo i huset.. Men det vil han ikke høre tale om.. Og så er der jo min såkaldte "svigermor" som altid har vært til stor hjælp for min mand, hun gør alt for ham. Og hun giver jo min mand ret og mener ikke jeg kan finde ud af noget og det mig der får det hele til at køre skævt. Nå men sidste år mokring nov. mdr fik min mand 2000 kr af hans mor så han kunne købe en ny jakke og jeg sagde at det kunne han også sagtens men om han ikke kunne købe en til vores søn på 20 da han ingen havde og der var vinter.. Jeg tod det som en selvfølge at han selvfølgelig ville gøre dette. Men næææ nej han købte en til ham selv til 2000 så måtte jeg jo låne penge for at købe jakke til vores barn.. Det endte også i et kæmpe skænderi og kan huske at en uge efter skulle han til fest med hans job men han kom ikke hjem da vi havde vært oppe og skændes.. Men finder så ud af han havde fået hans mor til at tage ind til byen og købe nyt tøj til ham så han var fri for at komme hjem.. Han har flere gange ringet til hans mor og bedt hende om at komme ud på hans arbjde med penge og smøger.. Han får hans mor til at betale vores regninger i smu uden jeg ved noget. Men når det er vi ikke har haft nogen penge og han skulle låne af hans mor har han altid skældt mig ud og sagt at det var så flovt at låne penge af hende og alt muligt. Men jeg forstår jo ikke hvorfor han ikke får noget problem ud af at låne eller be hans mor om penge til de ting han virkelig gerne vil have.. Nå men i maj mdr bliver jeg ringet op af kommunen en sagbehandler for familiegruppen, de havde modtaget en anonym underretning og mig og min mand skulle komme derned til samtale, sagbehandlerne siger at hun ikke vil gøre noget ved den for hun trode den kom fra en sur nabo eller sådan noget.. Der stod i den at vores børn var utrygge og bange og i mistrivels men denne underetning var kun mynde på mig ikke min mand, der stod bla. at jeg havde lænse min mands konto op til flere gange og jeg blev uvenner med min familie hele tiden.. Nå men jeg tænkte ikke så meget over den før her for et par mdr tiden og min mistanke faldt på min svigermor for det kunne ikke komme fra andre. Og så begyndte det hele at gå ned af bakke for mig og min mands samliv, jeg var/er ked og skuffe over hun havde gjort det, men som min mand sagde så fandt jeg aldrig ud af hvem den kom fra.. Jeg blev ved med at køre i den og skrev en sms til min mand en dag hvor jeg spurgte om han havde spurgrt hans mor om det var hende hvor han skrev at det havde han og hun havde svaret at det ikke var hende.. Men jeg fik ret det var hende.. For en mdr siden var min "svigermor#" på besøg her oppe hvor min mand spurgte hende (glemmer aldrig den sætning) MOr hvorfor var det lige du ringede til kommuinen med Ann og alt det her oppe? Hvor hun kraftedme siger jamen det var bare for at hjælpe og så vi kunne få noget hjælp. Jeg blev led og ked af det og valgte at gå ind. Næste dag kom hun så op igen for at give en forklaring på hvorfor og hvordan. Hvor hun sviner miog til og havde håbet på min mand ville sige noget til hende men ak nej det gjorde han ikke.. JEg blev endnu engang sur og gik min vej.. Næste dag ringer hun så til ham på hans job og de snakker sammen i 10 min. Min mand bliver sur hver eneste gang jeg bare så meget som nævner denne underretning og jeg har spurtg ham hvor han ikk har spurtg hende om de ting der står der i og hvad meningen rent faktik er.. Nå men jeg lader det ligge og vi er i en god periode uden skaæderier og havde lagt mærke til han ikke havde nogen kontakt med hans mor i de sidste 10 dage, han fortæller at han ikke lige vil snakke med hende for hun skulle vide det var noget lort hun havde lavet.. Men alle de ting hun havde sagt i denne underretning er tin

Kommentarer

  • Indstillinger
    er ting som min mand har lukket ud til hans mor. Jeg fortalte ham jeg blev ked af når det atid var så hemmeligheds fuld når han ringede til hans mor og når hun skrev sms til ham så slettede han dem, han besøger hende i smu og fortæller hende alt hvad vi har af problemer.. Nå men jeg var så ude og køre her til aften og finder så ud af han har ringet til hans mor og de har snakket sammen i 15 min. Jeg blir ked af det og får sagt at det er da langt tid siden du har talt med din mor hvor han siger ja det er langt tid siden hvor jeg siger at det passer da ikke han siger så hun ringede til ham og det passer heller ikke.. Han ved jo godt jeg hader som pesten at han altid ringer til hende npr jeg ikke er der og at han står og lyver om det.. Han ved vores forhold er så langtr ude.. efter min snak med hans mor siger hun alle de ting min mand har problemer med og at det kun er mig der er problemet.. Jeg råber ind i hendes hovede om det er ok hendes søn brøkker min arm foran vores børn fordi han ikk kunne styre sig, hvor hun siger jamen det viste jeg da ikk noget om.. Min mand forsvare hans mor hele tiden.. Jeg ved det er noget rodet men jeg skulle bare lige ha læsse af..
    Jeg er ikke uvenner med min familie og min familie har sagt at dette er den sygeste måde at hjælpe på.. Jeg har prøvet at snakke med min mand om det men han siger gang på gang at han ikke har noget med det at gøre.. Men der er et eller andet der siger mig at det har han, for undrer mig over hvorfor han ikke har sagt noget til hans mor oom disse ting og hvorfor hun feks. er anonym i hendes underetning.. Jeg har sagt så sent som i sidste uge at jeg ikke havde lyst til at ha kontakt med hans mor og har spurgt ham om om han ikke ville være sød at hjælpe mig igennem dette her had til hende ved ikke at ringe til hende uden jeg ved det og at han ikke skal slette hans sms fra hende for jeg havde brug for at få bygget min tillid op til ham igen.. Men alligevel vælger han at bryde det hele.. Hvorfor kan jeg ikk få ham til at snakke med hans mor og disse ting, det er jo hans egen børn det omhandler, men han forsvare hende hele tiden.. Hvordan skal jeg få ham fortalt at hun har virkelig ædelagt alt
  • Indstillinger
    Hej Ann Har du fælles konto med din mand, så få lavet særskilt konto med din pension som du kun selv kan hæve og han kun selv kan hæve sine penge, hvis jeg var dig ville jeg snarest forlade ham, og tænke på at få dine børn og dig selv væk fra ham, du bliver mere syg af at blive hos ham, han og hans mor har ikke kappet deres stærke bånd, og du kan ikke komme imellem ham og hende, det er der ingen af dem der tillader. så du får førtidspension, kan du få hjælp ved kommunen til indskud til en lejlighed til dig og børnene så i kan komme i sikkerhed. og du med din pension og boligydelse, børne penge kan give dine børn tøj og mad, og få friplads i sfo . er du også skrevet for huset. så må i sælge det med tab . ellers kan i komme til at sulte, jeg har selv prøvet lignende måde at bo på hvor man er fanget af hus køb, og dårligt ægteskab. kontakt en læge , du kan også kontakte en advokat, du har ret til fri proses. om han . hun kan hjælpe dig med en løsning for dig . og børnene, ja dine børn er nok utrykke, hvis du får tæv og kraniebrud af din kærste. så du skal have hjælp til at komme væk fra ham, ellers bliver du hos ham , til der sker ulykker når i bliver uvenner, prøv ikke at skændes med ham , men tænk at beskytte dine børn. og bede om hjælp, hos andre end familien, han elsker ikke dig mere, hvis han kan gøre sådan, og sige sådan og overfor sine egne børn. han er fanget i sit mors spindelvæv, og føjer hende, Desværre, det er et mareridt at have sådan et ægteskab. og rart at komme ud af, på den anden side, hvis du kan. håber du skriver hvordan det går for dig kærligst.
  • Indstillinger
    det er din mand der er helt gal på den, svigermoren ved kun det hun får at vide af sin søn og som alle mødre så tror de på deres sønner. han virker ligeglad med dig og han er ikke værd at leve med. jeg forstår ikke hvorfor du stadig bliver i forholdet
  • Indstillinger
    Hej Ann.

    Først og fremmest lyder det som om at du har haft nogle lange hårde år sammen med din mand, men det er flot at du fortæller din historie.

    Har du overvejet om din store had til din svingermor lige så meget skyldes din had til din mand? Din svigermor ved hvad hun får at vide af sin søn, og det gør nok ikke den store forskel hvad du siger.

    Jeg synes du skal sætte dig ned og tænke igennem hvad du har sammen med din mand, og glemme svingermor for en stund.
    Har I reelt noget kærlighed sammen?
    Er det kun børnene der holder jeg sammen?

    Husk at et rigtigt forhold bygger på gensidigt respekt og forståelse, ikke overfald og mistillid.

    Og hvad med dine børn? Du siger at din mand slår dig, og ofte. Hvad med dem? Kan du overhoved vide dig sikker på at han aldrig vil røre ved dem?
    Jeg ved at mange voldsramte kvinder vælger at blive hos deres mand, da de netop så ved hvor de har ham henne, og så længe han ikke slår børnene er det ok... eller er det? Men hvad for et liv vil du egentlig byde dine egne børn? Selv vis han ikke allerede har slået dem eller udsat dem for physisk vold (trusler, verbalt overfald mm), så ved dine børn udemærket hvad der foregår. Og jo flere år de har med et så uharmonisk forhold mellem mor og far, jo større skade vil det gøre på dine børn.

    Jeg tror at din afmagt over for din svigermor i lige så høj grad skyldes at du ingen respekt har overfor din mand som tydelig behandler dig ekstremt dårligt. Han bruger sin egen mor mod dig, da han netop henter hvad han ikke kan få fra dig hos sin mor (penge, respekt, omsorg mm..).

    Du fortjener på INGEN måde det liv du har nu. Både din mands adfærd, fysisk og physisk overfald.

    Jeg håber at du kan finde det overskud i dit liv til at sætte dig selv og ikke mindst dine børns behov først og finde en løsning der giver jer en bedre daglig dag.

    Anne
  • Indstillinger
    Hej ann prøv om du kan finde tlf og adresse på et krise center , hvor du og børnene kan komme hen og bo i skjul, så kan din kærste ikke få lov at komme ind og besøge dig, jer. Fortæl ikke din kærste hvad du evt tænker på at gøre at finde hjælp. Han vil måske forhindre dig. Tænk dig godt om , pas på dig selv.
Log in eller Registrér for at kommentere.