Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Beregning af 1. menstruationsdag?

Redigeret 17 december, 2011, 06:36 i Prævention
Hej kloge mennesker. :-)

Jeg skal til at starte på p-piller (Novynette), og som der står i folderen: ''Start på 1. menstruationsdag''.

Mit spørgsmål: Hvornår er 1. menstruationsdag helt præcis? Jeg har regelmæssig menstruation. Der går de 3 uger, om lørdagen præcis klokken 9(ALTID), begynder brunt udflåd og en smule blødning at komme, senere på dagen bliver det mere og mere rødligt blod. Jeg har søgt rundt og andre svar er når ens fulde blødning er der fra morgen til aften, og andre mente man bare skulle begynde hvad end der kommer, om det er brunt udflåd til at starte med eller en smule blod. Er det også sådan i mit tilfælde?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Første menstruationsdag er den lørdag, hvor blødningen begynder. Ingen tvivl om det. Første dag er for mange netop dette brunlige.

    Husk i øvrigt, at det altså kun er her ved start, det skal være den dag. Frem over er det 21 dage med piller og så 7 dages pause, hvor der kommer den nu kunstigt fremkaldte blødning.

    Og - hvor er det i grunden trist, at du føler behov for at have medicinsk styring af en så flot fungerende cyklus.
  • Indstillinger
    Hej Lotte123,

    Tak for dit svar! Jeg skal dog bruge p-piller på prævention.
Log in eller Registrér for at kommentere.