Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gåden med lænden

Redigeret 29 februar, 2012, 18:41 i Rygsmerter
Hej
Jeg har et problem som jeg virkelig vil være mere end taknemmelig for at få hjælp og råd til. Så på forhånd mange tak.

Mit navn er René jeg er 23 år gammel og studerende. I teenagerårene styrketrænede jeg meget tungt og fik for 3 år siden en skade i højre læn, hvor jeg dagen efter havde svært ved at komme ud af sengen, det nærmest skar i lænden.

For at gøre historien kort har jeg nu været ved 5 forskellige fysioterapeuter 6 forskellige alternative behandlere herunder kiropraktor. Jeg er blevet MR scannet uden, at de kunne se noget.

Hver dag generer og hæmmer det mig, jeg kan ikke gøre hovedrent uden at have ondt efterfølgende og dagen efter. Svømme, løb og andet motion provokerer også. Det gør generelt ikke særligt ondt i mens jeg laver bevægelsen, men bagefter gør det. Symptomerne kommer også, hvis jeg sidder på en stol længe. Så skole til ud på eftermiddagen giver smerter resten af dagen. Smerten stråler ofte ned i balle og lår/hoftekuglen og giver mig lyst til at vride min ryg til det siger knæk, men det hjælper kun kortvarrigt og forværrer i længden.

Jeg håber virkelig der er nogen, som vil tage sig tid til at foreslå evt. behandlingsformer

De venligste hilsner
René

PS: Hvis der er en, som kan hjælpe mig eller henvise mig til en behandling der hjælper, vil jeg værdsætte det med MERE end et hjerteligt tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    har du prøvet at få Masage på stedet ---
  • Indstillinger
    Hvad med at prøve noget akupunktur. ??? I nogle tilfælde hjælper det virkelig. Find en, der er rigtig god ikke alle er lige dygtige.
    Jeg ved jo ikke om det er noget du har prøvet.

    Det lyder mærkeligt, men mit blodtryk gik ned efter behandling. Men det er jo ikke billigt.

    Min bror slap for sine forfærdelige slidgigtsmerter et par dage. Desværre havde han langt at køre og behandlingen koster. Så det blev lidt for dyrt og besværligt for ham. Men som sagt, han var smertefri i to dage efter hver behandling. Hvor mange behandlinger det kræver, ja det kan kun tiden vise. Måske skal man blive ved, måske ikke.
    Behandlingen gav resultat samme dag, den blev givet. Han var særdeles overrasket over det.
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar. Jeg har prøvet akupunktur flere steder og massage, men desværre uden effekt.
  • Indstillinger
    Hejsa,

    Jeg har nøjagtig samme problem som dig og har haft det nu i 9 måneder. Har ellers ikke før haft nogle længerevarende lændeproblemer. Mit kom efter et vrid til træning. Jeg har gået til kiropraktor og det har hjulpet men ikke fjernet problemet. Og selvom jeg dagligt laver alle de øvelser jeg har fået af kiropraktoren, vender problemet tilbage, det kommer noglegange lidt ud af den blå luft efter en ellers rimelig god periode, hvor jeg lige troede, at det nu var ved at gå væk.
    Jeg har heller ikke kunne dyrke sport som jeg ellers gjorde. Men jeg bevæger mig rimelig meget ved gåture og mine daglige øvelser. Så det er ikke fordi jeg er inaktiv at problemerne stadig er der.
    Jeg har dog tænkt på om min stofskiftesygdom kan have været med til at fremprovokere lændeproblemet. Ved stofskiftesygdom får man nemlig ofte muskel og ledproblemer. Jeg dyrkede en masse sport mens jeg havde et dårligt stofskifte, så måske kan der være en sammenhæng.
    Så jeg har altså ikke svar, men et råd kan da være at du lige skeler til om der kunne være en underliggende årsag/sygdom til dine ledproblemer.

    God bedring.
  • Indstillinger
    Hej Renkri

    Du kan prøve akupunktur behandling vil ikke hjælpe dig.

    Mvh Ken

    http://www.kelunwang.dk
Log in eller Registrér for at kommentere.