Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gåden med lænden

Redigeret 29 februar, 2012, 18:41 i Rygsmerter
Hej
Jeg har et problem som jeg virkelig vil være mere end taknemmelig for at få hjælp og råd til. Så på forhånd mange tak.

Mit navn er René jeg er 23 år gammel og studerende. I teenagerårene styrketrænede jeg meget tungt og fik for 3 år siden en skade i højre læn, hvor jeg dagen efter havde svært ved at komme ud af sengen, det nærmest skar i lænden.

For at gøre historien kort har jeg nu været ved 5 forskellige fysioterapeuter 6 forskellige alternative behandlere herunder kiropraktor. Jeg er blevet MR scannet uden, at de kunne se noget.

Hver dag generer og hæmmer det mig, jeg kan ikke gøre hovedrent uden at have ondt efterfølgende og dagen efter. Svømme, løb og andet motion provokerer også. Det gør generelt ikke særligt ondt i mens jeg laver bevægelsen, men bagefter gør det. Symptomerne kommer også, hvis jeg sidder på en stol længe. Så skole til ud på eftermiddagen giver smerter resten af dagen. Smerten stråler ofte ned i balle og lår/hoftekuglen og giver mig lyst til at vride min ryg til det siger knæk, men det hjælper kun kortvarrigt og forværrer i længden.

Jeg håber virkelig der er nogen, som vil tage sig tid til at foreslå evt. behandlingsformer

De venligste hilsner
René

PS: Hvis der er en, som kan hjælpe mig eller henvise mig til en behandling der hjælper, vil jeg værdsætte det med MERE end et hjerteligt tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    har du prøvet at få Masage på stedet ---
  • Indstillinger
    Hvad med at prøve noget akupunktur. ??? I nogle tilfælde hjælper det virkelig. Find en, der er rigtig god ikke alle er lige dygtige.
    Jeg ved jo ikke om det er noget du har prøvet.

    Det lyder mærkeligt, men mit blodtryk gik ned efter behandling. Men det er jo ikke billigt.