Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

konstant sult

Redigeret 17 december, 2011, 12:43 i Sund kost
Hej :-)
Jeg er i sådan en uheldig situation, at hver gang jeg har spist bliver jeg ofte sulten kort tid efter igen, og ikke bare lækker-sulten, men jeg får helt ondt-i-maven-sulten. Der går 1 time til 1½ time inden sulten melder sig igen. Kan jeg mangle nogen form for vitamin eller noget i den retning i min krop? Aner ikke hvad det er for noget, det har stået på siden starten af december :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Denne sultfornemmelse kender jeg alt til. Jeg var sulten, sulten, selv om jeg havde spist.
    Jeg har opdaget, hvis jeg spiser en portion yoghurt med en stor spsk. havreklid rørt i, det hjælper. Ja, jeg kommer også sukker på. Jeg gider ikke sundhedsapostle mere. Jeg kommer også sukker i min kaffe, jeg har fået nok af alt den snak. I dag er det usundt, i morgen er det sundt. Men naturligvis rørsukker, he,he.

    Jeg har ikke følt denne sultfornemmelse siden jeg begyndte på det.
    Om det ville hjælpe dig, tjae, måske. Du kan jo prøve.

    Jeg har skrevet og fået svar fra en læge. Jeg ærgrer mig over, jeg ikke gemte svaret. Men han skrev, at nogle mennesker manglede ???? og det har jeg så glemt. Det kunne være skyld i man følte sult. Det var der ikke meget at gøre ved endnu.

    Men som fortalt, det hjalp mig, da jeg begyndte på denne morgenmad. Siden har jeg ikke haft denne forbandede sultfornemmelse. Du har min medfølelse, jeg kender alt til, hvor ubehageligt det føles.


    Havreklid kan bl.a. købes i helsekostforretninger.

    Husk lige på sukkersyge kan give sultfornemmelse. !!
  • Indstillinger
    Hej Matthesen.

    Er du begyndt på nogen form for medicin? Sult er en mulig bivirkning ved flere typer medicin.
    Uanset hvad syntes jeg, at du skal tale med lægen om det, så du kan få tjekket om der er noget umiddelbart galt, fx med stofskiftet, vitaminmangel eller andet (jeg ved ikke hvad der kan forårsage det).

    Men en anden ting er jo også hvad det er du spiser... Hvis det ikke er "ordentlig" mad du spiser, men junk eller små portioner eller mad uden fibre/protein, så kan jeg ikke se noget alarmerende underligt i at du hurtigt føler sult igen.

    Desuden skriver du "Matthesen15" hvilket jeg tænker kan betyde at du er 15 år gammel. I så fald er du i voksealderen, hvilket også giver øget appetit.

    Alt i alt syntes jeg, at du skal tage en snak med dine forældre om det. Så kan I sammen få et overblik over hvad det egentlig er du spiser, og I kan få en tid hos lægen, hvor en af dem går med dig.
  • Indstillinger
    Hej, jeg er ikke på nogen medicin, jeg spiser faktisk næsten aldrig piller :-) Jeg er 19 år gammel, så tror du har misforstået noget. Men tak for hjælpen.
Log in eller Registrér for at kommentere.