Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Øjenbetændelse og EKSTREMT hævet øje

Redigeret 15 december, 2011, 05:35 i Åben debat om øjne
Hejsa

Jeg var igår ved vagtlægen og fik konstateret øjenbetændelse. Jeg fik noget salve der hedder Kloramfenikol DAK øjensalve 1%, som jeg skal bruge 4 gange dagligt.

Jeg synes det havde en rimelig virkning igår, men da jeg vågner hertil morgen, er mit øje, om muligt, næsten mere hævet. Nu er det både hævet over OG underøjet.

Har i eller kender til nogle gode råd, så man måske kan mindske den hævelse, bare en smule?? Det genere mig virkelig meget. :(

MVH
Camilla

Kommentarer

  • Indstillinger
    Vagtlæge er til akut opståede problemer og man får en akut hjælp.

    Du var der i går - giv det lige en chance. Det er ikke ualmindeligt at noget sådant lige blusser op ved begyndelsen af behandling. Det er altså de færreste betændelsestilstande, der forsvinder i løbet af få timer - og var det det, så havde vagtlægen nok ikke været nødvendig.

    Men - ellers vil jeg da foreslå dig at kontakte egen læge, der måske kan gå mere ind i en årsagsbehandling end en travl vagtlæge kan.
  • Indstillinger
    Slap da af - jeg spørger til om der er nogle der har et godt råd til at dæmpe hævelsen lidt!
  • Indstillinger
    Ja, så må du da sandelig undskylde - jeg prøvede faktisk at fortælle dig, at det altså er en helt almindelig reaktion, du har fået, men det var så ikke en sådan oplysning, du havde brug for, så det beklager jeg da.
Log in eller Registrér for at kommentere.