opkastning gennem et halvt år uden diagnose!! hjælp!
Hej
Jeg har skrevet herinde et par gange. Jeg blev syg i sommers med diarre, kvalme og opkastning.. Diarreen blev gradvis bedre, selvom det stadig ikke er helt i orden, men jeg har kvalme hver dag og skal kaste op hver eneste dag. Jeg har været igennem et langt udredningsprogram på sygehuset, men lægerne kan ikke stille en diagnose.
Jeg har selv læst om noget der hedder postinfektiøs gastroparese, er der nogen der kender til det, har hørt om det, eller har erfaringer med hvor længe det kan stå på?
Eller er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre, nu hvor lægerne har givet op? Jeg er sygemeldt fra mit studie og kan ikke komme tilbage medmindre jeg får det bedre.
Håber nogen kan hjælpe eller har hørt om lignende historier.
Jeg har skrevet herinde et par gange. Jeg blev syg i sommers med diarre, kvalme og opkastning.. Diarreen blev gradvis bedre, selvom det stadig ikke er helt i orden, men jeg har kvalme hver dag og skal kaste op hver eneste dag. Jeg har været igennem et langt udredningsprogram på sygehuset, men lægerne kan ikke stille en diagnose.
Jeg har selv læst om noget der hedder postinfektiøs gastroparese, er der nogen der kender til det, har hørt om det, eller har erfaringer med hvor længe det kan stå på?
Eller er der nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre, nu hvor lægerne har givet op? Jeg er sygemeldt fra mit studie og kan ikke komme tilbage medmindre jeg får det bedre.
Håber nogen kan hjælpe eller har hørt om lignende historier.
Kommentarer
Har selv kastet op siden julen 2008 og fik først en diagnose i sommeren 2011.
Jeg fik konstateret diabetes type 1 en måned før jeg begyndte at kaste op. Blev i første omgang fysisk udredt på sygehuset og de mente intet fysisk var galt så fik af vide det måtte være noget psykisk. Efter 3 forskellige psykologer på 2 år blev jeg henvist til Århus Universitetshopital og der fik jeg stillet diagnosen diabetisk gastroparese/svært forsinket tømning af ventriklen. Har siden hen fået en neurostimulator indopereret og jeg er i stærk forbedring.
MVH
Anders Hansen
Tusind tak for dit indlæg. Der har været tale om gastroparese, men jeg er for nyligt undersøgt på en halsafdeling som har fundet kraftige spændinger i min hals og mener at det er disse der fremkalder mine brækfornemmelser. mine spændinger er aftaget en lille smule og derfor kaster næsten ikke op mere . jeg har nu fået afspændingsprogram og undervisning hos en talepædagog som skal hjælpe mig af med spændingerne, og det tror jeg vil hjælpe.
Det må have været ganske forfærdeligt at gå rundt med sådan en sygdom så længe uden diagnose. Jeg har selv syntes det sidste halve år har været helt forfærdeligt, men nu ser det endelig ud til at tingene er ved at vende. Det glæder mig at du har fået diagnose og efterfølgende operation, som har hjulpet dig
Vh. Kristina