Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

knoer

Redigeret 15 december, 2011, 13:37 i Håndskader og musearm
hej der ud jeg er 15 år og jeg har slået min hånd end i en væg et par gange og jeg ved ikke hvorfor men sidst jeg slog min hånd ind i en væg gjorde det mere ondt end sidst men før jeg slog min hånd var den pænt hævet og da jeg så slog den gjorde det mere ondt end det plager hjælp med at finde ud hvad det og hvilke behandlling der skal til.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det lyder som helt sandsynlige skader, når du slår hånden ind i en væg. Jo hårdere du slår, jo større skader.

    Du kan sagtens brække hånden både et eller flere steder, så hvis ikke det falder til ro rimeligt hurtigt, bør du da nok få hånden undersøgt.

    Hvis du bliver ved med det der, har du gode muligheder for at ødelægge din hånd varigt, med store gener til følge - resten af dit liv.

    Hvad med at ønske dig en boksebold i julegave?
  • Indstillinger
    Hej Kris.

    jeg har selv prøvet det samme et par gange da jeg har problemer med mit tempremant.
    da jeg ikke vil slå på folk når jeg får sådan et tilfælde vælger jeg også at slå i vægen eller i en dør.

    jeg har dog siden lært at styrre mit tempermant efter jeg kom på skadestuen med 2 brækket knoér og 2 andre der var flækket, på sygehuset.
    der er desværre ikke andet at gøre end give det tid, brug eventuelt noget is (pakket ind i et håndklæde) til at tage hævelserne med, hvis det gør alt for ondt så tag en tur på skadestuen. hvor de vil tage et ryngten billede af din hånd.

    Mvh
    Jeppe Christensen
  • Indstillinger
    tak for hjælpen
Log in eller Registrér for at kommentere.