Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i øjne istedet for hovedpine?

Redigeret 18 februar, 2012, 10:40 i Hovedpine og migræne
Har fundet ud af at jeg ret sjældent har hovedpine, jeg har istedet for ondt i øjnene. Eneste tidspunkt jeg har hovedpine på er når jeg har tømmermænd, ellers får jeg ondt i øjnene - hvilket en læge ikke kunne fortælle hvorfor, altså hvorfor jeg har ondt i øjnene.
Han kaldte det øjnmigrænse og sagde jeg skulle spise mere smertestillende.

Nogen der har oplevet det? Eller at få ondt i øjnene?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej once13,

    Jeg kender selv til det og har læst om det et sted, men jeg er er ikke helt sikker på hvor. Jeg mener det var i en folder om hovedpine fra apoteket.
    Måske var det et sted at kigge?

    Jeg kiggede lidt rundt, og det hedder Cluster hovedpine.
    Måske var det noget at gå efter? Det er forholdsvis sjældent, så det kan sagtens være at det ikke er det.

    God bedring. :)
  • Indstillinger
    Hej I to.

    Jeg vil gætte på, at Cluster hovedpine er det, man på dansk kalder Klynge Hovedpine.

    Men der er flere symptomer ved Klynge Hovedpine - også kaldet hortonshovedpine. Det sidder i den ene side af hovedet, mærkes i øjet og der er udflåd fra øje og næse. Det siges at være den værste for for hovedpine - altså værre end migræne. Så egentligt tror jeg ikke, at det er klyngehovedpine - så havde din læge nok kaldt det det.

    I kan læse mere om det her: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... edpine.htm

    Venlig hilsen Trine
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg er kiropraktor og ser ind i mellem folk med problemer der kunne ligne dine lidt. I de tilfælde har det ofte vist sig at smerterne kommer omme fra nakken. Hvis de muskler der hæfter på kraniet af en eller anden grund har det skidt, kan der stråle en smerter om i panden eller evt om bag ved øjnene. Oftest er det dog kun i den ene side og jeg får indtryk af at du får ondt i begge øjne?

    Hvis det ER nakken der er årsagen så er der en god chance for at det vil hjælpe med behandling ved en kiropraktor eller evt. en fysioterapeut. Alternativt skulle du måske få en øjenlæge til at kikke på det? Smerter i selve øjet kan være alt fra betændelse i synsnerven til et øget indre tryk i øjeæblet og i så fald skal du have kikket på det.

    Jeg vil tillade mig at vedhæfte et link til vores egen hjemmeside fra klinikken i Ringsted hvor vi skriver lidt om nakkebehandling/hovedpine m.m. http://kiro.dk/Hovedpine-ogbrsvimmelhed.153.aspx

    Held og lykke med det :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.