Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

konstant infektion

Redigeret 12 december, 2011, 05:15 i Åben debat om infektioner
For ca. 3,5 måned siden fik jeg et rødt udslæt rundt om munden og dette varede 5 dage, efter dette blev jeg pludselig meget træt og havde ondt i halsen, og jeg lå syg en uges tid, men eftersom jeg fik en underlig smertefuld knude bagved højre kindtand gik jeg til lægen (knuden er svundet igen).
Lægen behandlede mig med to forskellige former for antibiotika og undersøgte om jeg havde kyssesyg, hvilket jeg havde.
Mine lymfekirtler hævede op/hæver op i tide og utide, hvilket jeg lægger mærke til, fordi de bliver ømme når de er størst, det er både i nakken, halsen, underarmene og i lysken de hæver, og desuden har jeg i hele perioden haft en morgen temp på 37,5 og efter kl.10:00 på 38 de sidste 3,5 måneder.
Efterfølgende har jeg haft halsbetændelse næsten flere gange end jeg kan huske, men har regnet mig frem til jeg nu er oppe på 9 gang indenfor 3,5 måneder, og mine mandler er helet tiden hævede også selvom jeg får penicillin og har noget belægninger på tungen, men jeg føler mig mere irriteret i halsen end med smerte, men jeg er blevet testet positiv for strep A alle gangene. Lægen siger at det må være, fordi de bryder op hvergang det får chancen, men jeg føler faktisk aldrig det forsvinder, men at penicillinen tager toppen.
Jeg har desuden været ramt af blærerbetændelse 3 gange i denne periode, men det er meget almindeligt for mig at have blærebetændelse, selvom jeg følger alle regler omkring samleje osv.
Hvis der går for langtid før jeg får den næste penicilin behandling begynder jeg også at hoste, og den ene gang fik jeg også lundebetændelse, men dette behandlede lægen ikke fordi jeg i forvejen tog Vepicombin(penicilin.)
Jeg skal nu have fjernet mandler og venter på en tid fra hospitalet, men jeg føler dog jeg bliver mere og mere sløj, men min læge mener åbenbart ikke der er grund til videre undersøgelse.
Jeg har den sidste måned følt mig utrolig træt, og jeg kan dårligt overskue at passe min uddannelse, og eftersom jeg er så træt kan jeg ikke stå op om morgenen, selvom jeg ved det vil gå ud over min uddannelse, og derfor bliver jeg utrolig bekymret og får dårlig samvittighed over dette - jeg er også træt om aftenen, men fungere om eftermiddagen.
Jeg synes desuden det er svært at spise og kan ikke rigtig tage mig sammen til at lave mad, eftersom jeg også bliver træt når jeg spiser, og jeg får desuden ikke rigtig nogle appetit..

Mit spørgsmål er nu, hvad kan jeg gøre for at blive rask, eftersom jeg ender med at blive smidt ud af uddannelsen pga fravær, og kan der være noget min læge overser?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,

    Du skal da udredes ordentligt.
    Der må enten være en bagvedliggende grund til at du bliver ved at blive syg eller også er det ikke den rigtige antibiotika/penicillin du får.
    Du bør få målt indholdet af røde og hvide blodlegemer samt infektionstal.

    Kh.
Log in eller Registrér for at kommentere.