Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

svært for teenagedatter...

Redigeret 19 december, 2011, 15:30 i Teenagere
Min datter på 16 har haft det svært de sidste år. Hun er på efterskole, og trives rimeligt. Hun er meget ked af det i perioder, forskellige årsager, men gennemgående siger hun at hun føler sig stresset og kan slet ikke overskue noget. Hun mener selv hun er psykisk syg, men jeg aner efterhånden ikke hvad jeg skal stille op, det er svært at hjælpe hende, for selvfølgelig kan jeg se hun har det svært, men hvordan kan jeg hjælpe hende? Jeg er bange for at forstærke det hun føler, men hun følger klart ikke at jeg tager det alvorligt, nogle forslag?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej det allerbedste du kan gøre for hende er at være der for hende, lytte til hende når hun vil fortælle dig om sit liv, måske du ikke forstår, så spørg hende hvad hun mener med det prøv at forstå , og hjælpe hende til at få lægehjælp, og blive henvist til udredning hos en psykriatre hvis hun har noget psykisk, også på alm syghus at blive under søgt, evt hjerte lunger, eller andet, der kan også ligge andre ting, der udløser hun har det dårligt, tag hende alvorligt, og sammen en af dagene komme til læge og få en henvisning i gang. hvis der er problemer i julen kan psykisk skadestue kontaktes. måske er det også omgivelserne hun ikke tåler, har hun svært ved mange mennesker, måske er det ikke denne efterskole hun skal blive på hvis det er for svært for hende, så må i tage hensyn til hende og tage hende hjem eller finde noget andet, der bedre passer til hende, det kan være hun ikke kan følge med ræset, og skal have et sted hvor de mere tager sig af den enkelte elev, måske en privat skole eller en friskole. hvor det hele ikke køre så hurtigt. hvis du undre dig over hvorfor hun er som hun er så prøv at spørg psykologer eller læger eller læs om det, betragt hende ikke som mærkeligt hun har en grund til at gøre anderledes, og tænke anderledes, der findes sind du kan få hjælp hos og andre forskellige foreninger med specille diagnoser som der er råd at hente. håber du finder lidt ro, held og lykke begge to hej.
  • Indstillinger
    Du nævner intet om læge, psykolog eller psykiater, og hvis du ikke har taget hende med til læge for at blive henvist til terapi, så forstår jeg virkelig godt, at hun ikke føler sig taget alvorligt.

    Hun skriger jo på hjælp ved at fortælle at hun har det så dårligt, at hun selv tror, det er decideret psykisk sygdom.

    Afsted til lægen og få hende henvist til psykolog, og eventuelt også psykiater. Lad dem IKKE spise hende af med piller, men insister på først at forsøge med kun terapi.
  • Indstillinger
    Det er også planen at tage hende til lægen, vi har snakket psykolog, men det vil hun ikke, andre skal jo ikke tro hun fejler noget..
    Men vi må se hvad lægen siger.
  • Indstillinger
    Held og lykke, i behøver jo ikke fortælle vennerne i har en psykriatre hvis der er brug for det. der er mange der har et skjult liv med det. .hej
Log in eller Registrér for at kommentere.